افزایش ۱۱۰ درصدی خرید تضمینی گندم در اصفهان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان به صورت تضمینی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان اصفهان از مرز ۱۰۵ هزار تُن گندم از کشاورزان گذشته است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در این مدت ۱,۵۷۵ میلیارد تومان است، افزود: قیمت پایه هر کیلو گرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که برای حمایت از تولید این محصول راهبردی ۱۵ هزار ریال یارانه کاشت بابت تأمین بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل گندم به دولت در نظر گرفته شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: این مقدار گندم توسط ۱۳,۱۶۵ کشاورز در غالب ۲۷,۲۶۷ محموله تحویل مراکز تعیین شده، داده شده است.

ضیایی ادامه داد: ۴۴ مرکز تعاون روستایی به همراه دو سیلوی ملکی و ۱۰ کارخانه آرد سازی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سازماندهی شده است.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی در این استان از ابتدای خردادماه از شهر مهاباد اردستان شروع شده است و در حال حاضر خرید در مناطق سردسیری غرب و جنوب استان و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

کد خبر 681113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.