محمدحسن مردانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان برنامه منظمی دارد که بر اساس آن، طی بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ روزه، در خصوص یک موضوع محوری و اساسی در شهر با مردم گفتوگو میکند.
وی افزود: این مدل عملکرد، حاصل دانش و تجربهای است که طی سالهای متمادی در مجموعهی رسانهای شهرداری اصفهان حاصل شده و ما را به این باور رسانده است که به جای اینکه به صورت «کشکولی» مجموعهای از موضوعات را در شهر مطرح و پیرامون موضوعات متنوعی صحبت کنیم که هر موضوع ممکن است موضوع دیگری را خنثی کند، درباره یک موضوع اساسی با شهروندان گفتمان کنیم و زمانی که آن موضوع خوب تبیین شد، به سراغ موضوع بعدی برویم.
معاون برنامهریزی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این موضوع به منزله یک در واقع یک وعده غذایی است که یک غذا و یک دورچین دارد و موضوع محوری غذای اصلی و سایر موضوعات، اتفاقات و رویدادها به عنوان دورچین آنها تلقی میشود.
در بازه زمانی ۱۵ روز آینده، یعنی در نیمه دوم مردادماه، پیرامون موضوع خط دو قطار شهری با شهروندان گفتوگو خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در هر هفته اتفاقات متعددی در حوزههای خدمات شهری، عمران، شهرسازی و معماری، فرهنگی و اجتماعی، حملونقل ترافیک و سایر حوزهها رخ میدهد، اما از بین مجموعه این رویدادها در خصوص یک موضوع محوری با مردم گفتوگو میکنیم تا تأکیدات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین اتفاق بیفتد، سپس به سراغ موضوع دیگری خواهیم رفت.
مردانی تصریح کرد: در هفتههای گذشته پیرامون موضوعاتی همچون فعالیتهای عمرانی در مناطق محروم شهر و مناطق حاشیهای و موضوعاتی مانند فضای سبز و رویدادهای این حوزه بهویژه هرس درختان، تعویض بستر خاک، تغییر گونههای پرمصرف با گونههایی که مطابقت بیشتری با کمآبی دارد و سایر موضوعات با مردم گفتوگو کردیم.
وی با بیان اینکه در بازه زمانی ۱۵ روز آینده، یعنی در نیمه دوم مردادماه، پیرامون موضوع خط دو قطار شهری با شهروندان گفتوگو خواهیم کرد، افزود: از بین مجموعه فعالیتهای عمرانی در شهر اصفهان، دو پروژه بهعنوان کلان پروژه شامل رینگ چهارم ترافیکی و خط دو قطار شهری مورد توجه قرار گرفته است.
معاون برنامهریزی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان ادامه داد: بهواسطه اینکه فعالیتهای عمرانی این دو پروژه در مناطقی از شهر قرار دارد که شاید خیلی آشکارا در منظر دید شهروندان نیست و عملیاتهای عمرانی رینگ چهارم در حاشیه شهر و خط دو مترو زیر زمین انجام میشود، ممکن است شهروندان پیش چشم خود آنها را نبینند، بنابراین باید در خصوص این دو پروژه عمرانی با مردم گفتوگو کنیم و اطلاعات و اخبار مورد نیاز را به سمع و نظر آنها برسانیم.
۲,۷۵۰ میلیارد تومان برای احداث هر کیلومتر مترو
وی با بیان اینکه در پروژه خط دو قطار شهری، در هر شبانه روز ۱۵۰۰ کارگر بهصورت شبانهروزی در حال کار هستند و فعالیت عمرانی در هیچ ساعتی متوقف نمیشود، تاکید کرد: این فعالیت عمرانی بسیار پر هزینهای است و هر کیلومتر از آن نزدیک به ۲,۷۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تأمین آن، همت بسیار بالایی را میطلبد.
مردانی با بیان اینکه از مجموعه ۲۳ ایستگاه خط دو متروی اصفهان، ۱۶ ایستگاه در حال احداث است، تصریح کرد: بر این اساس و در راستای اطلاعرسانی سایر اطلاعات، آمار و اخباری که لازم است درباره این پروژه به شهروندان منتقل شود، جلسه مشترکی با مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برگزار شد و به یک جمعبندی درباره برنامه مدون اطلاع رسانی رسیدیم که بر این اساس از نیمه دوم مردادماه تمام ابزارهای رسانهای مدیریت شهری و ابزارهای رسانهای موجود به کمک شهرداری اصفهان بیاید و پیرامون این موضوع با مردم گفتوگو را آغاز کنیم.
وی اضافه کرد: در حوزه تبلیغات محیطی، اقدامات زیادی انجام میشود و اطلاعات و آمار در خصوص دو قطار شهری روی ۵۵ بیلبورد شهری واقع در چهارراهها و میادین اصلی شهر نصب شده است؛ همچنین هر کجا که فعالیت کارگاهی در این حوزه داریم، روی بدنه کارگاهی تبلیغاتی در این خصوص نصب شده است و اطلاعاتی را به شهروندان ارائه میکند.
معاون برنامهریزی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، مجموعهای از نمایشگاهها را در ورودی دستگاههای استانی و شهری مانند ستاد مرکزی شهرداری اصفهان، استانداری و فرمانداری برگزار خواهیم کرد که در قالب تصاویر و گرافیک شهری اطلاعات خط دو مترو را در اختیار مراجعان، موثران و مدیران شهری قرار میدهد.
وی با بیان اینکه مجموعهای از پوسترهای اطلاعات و آمار خط دو مترو در فرهنگسراها، ورزشگاهها، مراکز اداری، ایستگاههای اتوبوس تندرو، ایستگاههای اتوبوس شهری و ایستگاههای خط یک نصب خواهد شد، ادامه داد: همچنین از ظرفیت عرشههای پل عابرپیاده و سازههای موقت برای اطلاعرسانی این موضوع استفاده خواهیم کرد که در مجموع چند صد تابلوی شهری پیرامون این پروژه عظیم شهری با مردم گفتوگو خواهد کرد و اطلاعات مفیدی را در خصوص آن ارائه خواهد داد.
تورهای بازدید از خط دو متروی اصفهان با حضور اقشار مختلف همچون اصحاب رسانه و فعالان شبکههای اجتماعی، مدیران شهری و استانی، موثران و کنشگران اجتماعی و سایر افراد برگزار خواهد شد.
مردانی تاکید کرد: در ظرفیت حوزه خبر و رسانه خود در خبرگزاری ایمنا، مجموعهای از اخبار و گالریهای تصویری را خواهیم داشت که ایستگاه به ایستگاه و نقطه به نقطه در خصوص فعالیتهای عمرانی خط دو قطار شهری با مسئولان و متولیان امر گفتوگو خواهد کرد و عکاسان این رسانه از دریچه دوربینهای خود، آخرین لحظات و صحنهها از فعالیتهای عمرانی در خط دو را در قالب گالریهای شهری در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد.
وی با بیان اینکه مجموعهای از اینفوگرافیکها تولید میشود که اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطب قرار میدهد، اضافه کرد: هفته آینده از همه اصحاب خبررسانی دعوت میکنیم که در نشست خبری مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه حضور پیدا کنند و در این جلسه، پیرامون پروژه عمرانی خط دو مفصل گفتوگو خواهیم کرد.
معاون برنامهریزی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از ظرفیت فعالانه غیررسمی حوزه رسانه مانند فعالان شبکههای اجتماعی در زمینه اطلاعرسانی فعالیتهای خط دو مترو، گفت: از این افراد دعوت میکنیم در قالب تورهای بازدید از ایستگاههای خط دوم مترو که از محله دارک در زینبیه آغاز و کهندژ ختم میشود، شرکت کنند و اینکه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است را منعکس کنند.
وی با اشاره به برگزاری تورهای بازدید از پروژه خط دو متروی اصفهان اضافه کرد: این تورها با حضور اقشار مختلف همچون اصحاب رسانه و فعالان شبکههای اجتماعی، مدیران شهری و استانی، موثران و کنشگران اجتماعی و سایر افراد برگزار خواهد شد.
مردانی با اشاره به تولید مجموعهای از تولیدات چندرسانهای پیرامون خط دو خط دو متروی اصفهان اضافه کرد: یک موشنگرافیک یا انیمیشن تولید خواهد شد که مسیر احداث خط دو را به شکل کامل برای مردم توضیح میدهد.
وی اضافه کرد: مستندهای اجتماعی در دست تهیه است که دوربین همراه با مهندسین پروژه مترو حرکت خواهد کرد و لحظه به لحظه این فعالیتها را در قالب یک مستند اجتماعی خیلی خوب و جذاب، در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد؛ موارد دیگری همچون مجموعه تولید تصویری با عنوان «شهر درصد» تولید میشود که درصد پیشرفت پروژههای عمرانی را ارائه میکند.
تولید نشریه مستقل برای خط ۲ متروی اصفهان با عنوان شارستان
معاون برنامهریزی اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه تیزرهای صوتی و تصویری آماده شده است که منتشر میشود، افزود: با تهیهکنندگان حوزه صداوسیما تعامل برقرار کردیم تا از ظرفیت برنامههای شبکه استانی، رادیو اصفهان و شبکههای ملی، برای گفتوگو پیرامون خط دو قطار شهری و مسائل پیش روی آن استفاده خواهیم کرد، زیرا آن یکی از موضوعات مشترک همه کلانشهرها است و تلاش میکنیم در قالب برنامههای ملی با حضور متولیان قطار شهری اصفهان و سایر کلانشهرها میزگرد و گفتوگوی جذابی تشکیل دهیم که محل پخش آن رسانه ملی باشد.
وی با بیان اینکه چند مانور شهری یا به تعبیری رویداد خلاق هنری را در شهر خواهیم داشت که در قالب فعالیت نمایشی یا هنر نقالی اطلاعات خط دوم قطار شهری را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد، اضافه کرد: از سایر ابزارها مانند آگهیها، گزارشها، مصاحبهها و اخبار مطبوعاتی، پیامکهای مکتوب و صوتی و یک نشریه مستقل با عنوان «شارستان» برای موضوع قطار شهری از سوی اداره ارتباطات رسانهای تولید میشود نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
مردانی گفت: تمام بخشهای رسانهای اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان همچون اداره تبلیغات، اداره تولیدات، خبرگزاری ایمنا و روزنامه اصفهان زیبا، دست به دست میدهند تا این موضوع در شهر بهشکل مطلوبی تبیین شود و در پایان نیز یک نظرسنجی جامع از شهروندان انجام خواهد شد که مشخص میکند در این فعالیت رسانهای، چقدر موفق عمل کردیم و چند درصد از مردم مخاطب بودند.
وی افزود: برای تولید هر یک از این محصولات، ابزارها و قالبهای رسانهای، اتاق فکری تشکیل و ایدهپردازی میشود، سپس مجموعهای از هنرمندان خوشذوق آن را در حوزههای مختلف همچون گرافیک شهری و محیطی، تولیدات چندرسانهای، تولیدات مکتوب و سایر موارد، به دست شهروندان خواهد رسید.
نظر شما