زین العابدین قراچورلوی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بعضی شهروندان حل مشکلات مرتبط با فروش بلیت در پایانهها را از شهرداری مطالبه میکنند، اظهار کرد: سازمان پایانههای شهرداری مسئولیت و امکانی برای نظارت بر عملکرد شرکتهای ارائهدهنده خدمات مسافربری ندارد و صرفاً وظیفه ایجاد و نگهداری فضاهای حملونقل مسافران را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: قرار گرفتن در فصل سفر و افزایش تقاضای سفر با توجه به عبور از بحران کرونا و رونق خدمات حملونقل مسافر، موجب شده است مطالبات شهروندان در این زمینه افزایش پیدا کند.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری قم خاطرنشان کرد گلایهها و اعتراضات مردمی درباره فروش چندین برابر بالاتر از قیمت مصوب اتوبوسهای شهری به علت نظارت نداشتن کافی و ایجاد بازار غیررسمی فروش بلیت در روزهای اخیر شدت گرفته است.
قراچورلوی اضافه کرد: تلاش برخی سودجویان برای ارائه خدمات به گردشگران کشورهای خارجی به چندین برابر قیمت مصوب و سودجویی بیشتر در ازای کاهش خدمات برای شهروندان موجب ایجاد بعضی نارضایتیهایی شده است.
وی بر لزوم اقدام عملیاتی و اجرایی دستگاههای ذیربط برای ساماندهی اوضاع آشفته فروش بلیت و ورود نهادهای نظارتی جهت برخورد با متخلفین تأکید کرد.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری قم با بیان اینکه تنها در دهه اول محرم هفت هزار و ۷۰۰ زائر از پایانههای مسافربری قم به عتبات اعزام شدهاند، گفت: سازمان پایانههای مسافربری شهرداری قم برای ساماندهی فروش بلیت در این پایانهها آمادگی داشته و هرگونه همکاری لازم را در این زمینه در دستور کار قرار میدهد.
نظر شما