مستند ۹۰ دقیقه‌ای سقط جنین ساخته می‌شود

یک مستندساز گفت: مستند سقط جنین ۹۰ دقیقه و برای مخاطب عام تلویزیون بوده و حداکثر تا دو ماه آینده آماده پخش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عبدالحمیدی امروز _شنبه چهاردهم مردادماه_ در نشست خبری مستند سقط جنین اظهار کرد: مستند سقط جنین اردیبهشت‌ماه سال گذشته از سمت سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران به من پیشنهاد شد.

وی افزود: اولین موضوعی که با سفارش‌دهنده مستند مطرح کردم این بود که ساخت مستند سقط جنین را به کارگردان خانم محول کنید و مدتی گذشت تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مجدد ساخت این مستند پیشنهاد شد، به همین دلیل باعث شد که نسبت به اصل موضوع و مسئله سقط جنین در کشور کنجکاو شوم، از این رو سعی کردیم اهمیت این موضوع را بیشتر درک و نسبت به آن بازنمایی کنیم.

یک مستندساز تصریح کرد: مختصر تلاش‌هایی در فضای رسانه‌ای برای پرداختن به موضوع سقط جنین انجام شده بود، اما فعالیت‌هایی که در قالب برنامه تلویزیونی، مستند، گفت‌وگوی خیابانی و موشن گرافیک صورت گرفته نتوانسته بود این مسئله را به عنوان یک اولویت اجتماعی مطرح کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد درجه اهمیت سقط جنین مشخص نخواهد شد، مگر اینکه به تیتر اول و سفره باز بحث‌های رسانه‌ای تبدیل شود، به همین دلیل برای ساخت این مستند همت خود را به کار بستیم؛ با بررسی سامانه مستندات خارج و داخل کشور که در خصوص موضوع سقط جنین انجام شده بود و با تمرکز روی مستندات، سعی کردیم ناگفته‌های بحث را جمع‌آوری کنیم و موضوعاتی که بدیهی به نظر می‌آید، اما بدنه عمومی جامعه از آن بی‌خبر هستند یا به هر دلیل نمی‌توانند به درستی با آن موضوع ارتباط برقرار کنند را به تصویر بکشیم.

عبدالحمیدی گفت: سعی کردیم مستندی برای مخاطب مردمی تولید کنیم نه مخاطبان نخبگانی؛ البته در مدل مستندسازی اینگونه نیست که مستند یک مخاطب داشته باشد، به طور معمول مخاطب بحرانی و سخت‌ترین جنس مخاطب را مدنظر قرار می‌دهیم و برای او تولید محتوا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید این مستند تمام شده و در مرحله پس تولید است، افزود: این مستند به زودی آماده اکران است، مستند سقط جنین ۹۰ دقیقه و برای مخاطب عام تلویزیون بوده و حداکثر تا دو ماه آینده آماده پخش است. آمارهایی در زمینه سقط جنین وجود دارد که در مستند به آن خواهیم پرداخت، واژه سقط جنین واژه غریبه در فضای عمومی است و باید آسیب‌زا بودن این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 677819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.