انتخابات هیئت‌ رئیسه شورای شهر قم دهم مردادماه برگزار می‌شود

انتخابات هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر قم که قرار بود امروز (دوشنبه) برگزار شود، به دهم مردادماه موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ دوشنبه نهم مردادماه _ موعد برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم و برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه این شورا بود که با برگزار نشدن جلسه علنی، این انتخابات به دهم مرداد موکول شد.

حسن محرری حضور نداشتن شش عضو شورای اسلامی شهر قم و به حد نصاب نرسیدن اعضا را دلیل برگزار نشدن جلسه علنی صبح دوشنبه دانست.

وی افزود: انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم که قرار بود امروز برگزار شود، به دلیل غیبت شش عضو آن به روز سه‌شنبه، دهم مردادماه سال جاری موکول شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه بر اساس قانون سیزدهم مردادماه سال جاری آخرین روز از فعالیت سال دوم ششمین دوره شوراها است و باید هیئت رئیسه جدید تا آن زمان مشخص شده باشد، خاطرنشان کرد: بنا بر رأی‌گیری که در جلسه دوم مردادماه انجام شد، قرار بود این انتخابات هفته گذشته برگزار شود که به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد.

وی افزود: قرار برگزاری انتخابات نهایی هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم روز دوشنبه ساعت ۷:۳۰ به همه اعضا اعلام شده بود، اما با حاضر نشدن شش نفر از اعضا، جلسه از حدنصاب افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید ۹ نفر از اعضای شورا حضور داشته باشند تا حدنصاب رعایت شود، تصریح کرد: با وجود تماس‌های مکرر با این شش نفر، موفق به برقراری ارتباط با آن‌ها نشدیم و این اعضا نیز علت غیب خود را به هیئت رئیسه اعلام نکردند.

محرری با اشاره به اینکه هفت عضو شورای اسلامی شهر یک ساعت منتظر این اعضا بودند، تاکید کرد: هیچ دلیلی مبنی بر حضور نیافتن از سوی اعضای غایب ارائه نشده است، با اطلاع فرمانداری قم، نامه‌ای به تمام اعضا برای برگزاری مجدد انتخابات ارسال در روز دهم مردادماه و سه مرتبه پیامک یادآوری ارسال شده است تا این انتخابات فردا برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه فرایند انتخاب اعضای هیئت رئیسه با توجه به نقش فرمانداری قم، زمان‌بر است اضافه کرد: قرار نیست بر اساس پیش‌بینی‌هایی که معلوم نیست چقدر صحیح باشد با مردم و شورا قهر کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: همان‌طور که ما اعضای شورا با رأی مردم انتخاب شدیم، تقسیم کار نیز با رأی خودمان خواهد بود و این موضوع نباید موجب خلل در خدمتگزاری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: سه تن از اعضایی که امروز حضور پیدا نکرده‌اند، در شورا مأمور هستند. معنی مأمور این است که اگر قرار است حضور پیدا نکنند، باید مرخصی بگیرند و اطلاع دهند که این اتفاق رخ نداده و این موضوع خلاف قوانین است.

شنیده‌ها حاکی از این است که در رأی‌گیری غیررسمی برای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم، نتایجی حاصل شده است که به مذاق برخی از اعضای شورا خوش نیامده و موجب حضور نیافتن آن‌ها در جلسه رسمی و علنی روز دوشنبه شده است.

کد خبر 676938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.