به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان هفته پرباری را پشت سر گذاشت که در آن مسابقات کشوری فرهنگی و هنری استعدادهای درخشان را میزبانی کردیم؛ ۱۳ هزار نفر از دانشآموزان سمپاد سراسر کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند که از برگزیدگان آنان در آئین اختتامیه تجلیل به عمل آمد؛ برگزاری جشنواره استاپموشن مرتبط با دانشآموزان سمپاد از دیگر برنامههای این هفته بوده است.
وی با تأکید بر مشارکت دانشآموزان در تصمیمگیریها و تصمیمسازیها افزود: کنشگری دانشآموزان مدارس استعدادهای درخشان و دولتی عادی در مدیریت شهری، تحت عنوان شهر پایدار که طی آن با استفاده از پیشنهادها و نظرات دانشآموزان در امر مدیریت شهری اقدام میشود، برنامهریزی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: امتحانات نهایی با شیوه جدید و ویژه به پایان رسید که در آن اوراق امتحانی بهصورت الکترونیک تصحیح شد و امروز نتایج آن پس از بررسی اعتراضات اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: امتحانات بسیار ضابطهمند شده است و تلاش دانشآموزان باید بر اساس محور اصلی تحصیل در آموزش و پرورش باشد، بهطوری که در کنکور کتابهای درسی پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم ملاک قرار بگیرد نه کتابهای کمکدرسی که مسیر آن با کتابهای درسی همراه نیست.
ابراهیمی تصریح کرد: سال گذشته ارتباط بسیار خوبی با هیئتهای معنوی و مساجد داشتیم و فضاهای مختلفی را در اختیار آنها گذاشتیم؛ امسال هم این همکاری را با هیئتهای مذهبی خواهیم داشت.
زنگ کتابخوانی خانوادگی در گذر چهارباغ اصفهان نواخته میشود
وی با اشاره به اینکه طی روز شنبه _سیویکم تیرماه_ ضیافت کتابخوانی خانوادگی در گذر چهارباغ با حضور دانشآموزان و پدربزرگها ضیافتی معنوی تحت عنوان "زنگ کتابخوانی" اجرا خواهد شد، گفت: این طرح باهدف افزایش سرانه مطالعه و علاقهمندی دانشآموزان به موضوع کتاب و کتابخوانی آن هم با حضور خانوادهها و خاص پدربزرگها برنامهریزی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پذیرش در آموزش و پرورش امسال بهصورت ویژهای در حال انجام است، اظهار کرد: برای آموزگارانی که در سال آینده در آموزش و پرورش خدمت خواهند کرد آزمونی برگزار شد و ارزیابی ویژهای که با فرایند متفاوت با سالهای گذشته در حال انجام است که محتوای آن متناسب با فرهنگ کشور بهویژه فرهنگ دینی تنظیم شده است.
وی افزود: تعداد ۲۰ کانون ارزیابی در شهر اصفهان فعال است و هر کانون روزانه شش نفر را ارزیابی میکند؛ نتایج پس از پایان ارزیابی اعلام میشود و تلاش بر این است تا بتوانیم بهترین شرکتکنندگان را بهعنوان معلم انتخاب کنیم، چراکه معتقدیم دانشآموزان بهترین امانتها هستند و حق آنان است که بهترین افراد معلم آنها باشند.
ابراهیمی ادامه داد: تفاوت دیگری که این پذیرش با پذیرشهای دیگر دارد این است که ایفای نقش و حل مسئله را بهعنوان ملاک پذیرش معلمان قرار دادیم یعنی ارزیابان داوطلبین را تحت عناوین و معیارهای ارزیابی به چالش میکشند و نظر میدهند؛ این امر بر اساس تحقیق و پژوهش است و فرد باید بتواند مهارت معلمی مورد انتظار را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف انجام این ارزیابیها ارتقای حکمرانی آموزش و پرورش است و در تلاش هستیم تا آموزش و پرورشی نیرومند داشته باشیم، چرا که اگر کشوری آموزش و پرورش قوی داشته باشد همه ارکان آن کشور تقویت خواهند شد.
نظر شما