به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، با بیان اینکه دستاوردهای هستهای با آمادگی کامل باید وارد کتب درسی شود، اظهار کرد: کاربردهای دانش هستهای را باید در مدارس برای دانشآموزان و خانوادهها تبیین کنیم تا بدانند به چه علتی باید این میزان هزینه را پرداخت کنیم. راه رسیدن به کشور قوی، داشتن آموزش و پرورش قوی و آموزش و پرورش بنیادیترین نهاد برای پایهگذاری توسعه و پیشرفت آینده است.
وی افزود: روح آموزش، معلمان هستند و بستر دستیابی به این قدرت، مدرسه است. نظم و نظام یکی از موضوعات مهم در سند تحول بنیادین محسوب میشود؛ در واقع، تحول بنیادین در آموزش و پرورش ممکن نیست مگر اینکه افراد در حال فعالیت در ساختار آموزشی با یکدیگر سازگار باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت دو موضوع امید و آینده در سند تحول بنیادین تصریح کرد: تمام اقدامات انجام شده و فعالیتهای در نظر گرفته شده در سند تحول بنیادین، در جستوجوی ترسیم آیندهای روشن برای ایران است و هویت و حرکت از ویژگیهای این سند به منظور امید به آینده کشور محسوب میشود.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت فردی تمام ساحتی است که تمام ویژگیهای یک انسان مؤمن و متعهد به کشور و آینده خود را داشته باشد و رابطهای فطرتگونه با خدا، خلق، خود و محیط برقرار کند. میتوان با قاطعیت گفت تمام اقدامات انجام شده، اقداماتی تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین هستند.
صحرایی با اشاره به نگاه سازگار و سیستمی سازمان انرژی هستهای و مد نظر داشتن آینده گفت: سازمان انرژی هستهای، در تربیت تمام ساحتی مداخله کرده است. شش ساحت در سند تحول بنیادین مد نظر و یکی از آنها، تربیت فناورانه در ساحت فناوری نوین است.
وی با بیان اینکه در شاخص توسعه انسانی، سن پایهگذاری توسعه حائز اهمیت است و هرچه سن پایهگذاری توسعه پایینتر باشد، نتیجه فراگیرتر است، با اشاره به پیشنهاد رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هستهای سازمان انرژی اتمی در خصوص برگزاری المپیاد ملی هستهای، اضافه کرد: آمادگی آموزش و پرورش را برای تقویت این برنامه امیدآفرین اعلام میکنم. آماده اجرای این پیشنهاد هستیم و از اکنون باید در راستای برگزاری المپیاد علوم هستهای تلاش شود. این اقدام، اقدامی تأثیرگذار در راستای سند تحول بنیادین محسوب میشود.
نظر شما