به گزارش ایمنا، لئو MX8 یک خودروی الکتریکی جدید ساخت شرکت ایستا موتور ارس، زیرمجموعه هلدینگ مایوان است که تولید آن در روزهای پایانی خرداد ۱۴۰۲ آغاز شد. این خودرو SUV (مخفف کلمههای (Sports Utility Vehicle) برای مسیرهای ناهموار و غیرشهری طراحی و تولیدشده، که در خارج از جاده یا آفرود استفاده میشوند) را با نام لئو MX8 در واقع محصول ریبرند (تغییر دادن ظاهر برندو سایر ویژگیها) شده از نیسان ترا (terra) به شمار میرود.
لئو MX8 حاصل همکاری دانگفنگ (بزرگترین خودروساز چین) و نیسان ژاپن بوده و بر مبنای پلتفرم نیسان ناوارا و پیکاپ ریچ ۷ ساخته شده است. یکی از ویژگیهای برجسته خودرو لئو MX8، محیط زیست پسند بودن آن است و با استفاده از موتور الکتریکی قدرتمند، این خودرو صرفه جویی در مصرف سوخت را تضمین و آلودگی هوا را به حداقل ممکن میرساند و با باتریهای پیشرفته و ظرفیت بالا، لئو MX8 میتواند برد مناسبی را در یک شارژ فراهم کند.
فیس لیفت خودرو چیست؟
پیشتر هنگامیکه خودرویی به بازار عرضه میشد، سالها زمان میبرد تا نسخه دیگری از آن وارد بازار شود. نسخه جدید تغییرات بسیار زیادی به خود میدید و درواقع با خودروی کاملاً متفاوتی روبهرو بودیم که قابلیتهای کاملاً جدیدی داشت. اما این روزها خودروسازان ترجیح میدهند در بازههای زمانی کوتاهتر مجموعهای از تغییرات کوچک را به ماشین اضافه کنند که به آن فیس لیفت میگویند؛ میتوان گفت لئو MX8 فیس لیفت نسخه ۲۰۲۳ نیسان ترا است.
مشخصات فنی LEO-MX8
شاسی بلند لئو MX8 از یک موتور قدرتمند ۲ لیتری توربوشارژر GDi استفاده میکند که توانایی تولید ۲۲۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر در بازه ۱۳۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. این موتور توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن ساخته شده است. نیروی تولید شده توسط موتور توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک که محصول شرکت ZF آلمان است، به هر دو محور منتقل میشود.
این خودرو به صورت چهارچرخ محرک عرضه میشود و شامل ۶ حالت رانندگی مختلف از جمله عادی، اسپورت، برف، شن، گل و لای، اقتصادی و هوشمند است. لئو MX8، شاسیبلندی واقعی و سیستم محرکه دو دیفرانسیل دارد. لئو ام ایکس ۸، در محور جلو از سیستم تعلیق جناغی دوبل آزاد همراه با میل تعادل استفاده میکند و برای محور عقب نیز سیستم تعلیق پنج مفصلی برای آن تعبیهشده است.
مشخصات ایمنی LEO-MX8
سیستم تعلیق لئو MX8، در جلوی خودرو فنربندی دو جناقی دوبل و در قسمت عقب سیستم تعلیق مولتی لینک ۵ اتصاله است. این خودرو در هر چهار چرخ مجهز به ترمز دیسکی بوده و ترمزهای آن مجهز به سامانههای: (BAS,ABS,EBD)، کنترل ایستایی در سربالایی (HHC) و ارتفاع، کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، ترمز کمکی (EBA) و سیستم کنترل کشش (TCS) است.
تجهیزات ایمنی لئو mx8
- ۷ کیسه هوا (جلو، جانبی، پردهای و زانویی راننده)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد (سیستم نگه دارنده خودکار)
- چراغهای هالوژن باقابلیت تنظیم دستی
- آینه وسط با امکان تغییر دید ضد نور
- شل گیر چرخها
- سنسور پارک عقب
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- رادار هشدار رانندگی
- رادار حرکت بین خطوط
- تعادل دینامیکی چرخها این
- جکهای گازی نگه دارنده
- رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای 255/60R18 به همراه سیستم نمایشگر میزان باد تایرها
امکانات رفاهی خودرو LEO-MX8
- گرمکن برای تمام صندلیها
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه یونیزاسیون و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- صندلیهای چرمی باقابلیت تنظیم برقی در ۶ جهت برای صندلی راننده و ۴ جهت برای صندلی شاگرد
- ورود بدون کلید و استارت دکمهای
- مانیتور ۱۰ اینچی همراه با ۴ بلندگو به همراه قابلیت اتصال به بلوتوث و USB
- پلههای جانبی، ریل روی سقف، ، آنتن بال کوسهای
- برفپاککن دو زمانه برای شیشههای جلو و عقب
- شیشه جلو سبزرنگ باقابلیت کنترل اشعه ماورای بنفش
- شیشههای درهای عقب و شیشه عقب خودرو دودی و سانروف برقی حساس به مانع
- فرمان برقی
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع (مجموعهای از تجهیزات الکترونیکی ویا الکترومکانیکی که منجربه بالا رفتن و بستن خودکار شیشهها پس از ترک خودرو میگردد.)
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل (سیستمی در خودروهاست که اجازه کنترل سرعت در یک وضعیت ثابت را برای راننده فراهم میکند.)
- آینههای جانبی تاشو برقی، آینه الکترو کرومیک
ویژگیهای ظاهری خودرو LEO-MX8
نمای داخل لئو ام ایکس ۸:
کاملاً مدرن و امروزی طراحی شده است و شباهت زیادی به کراس اوورهای چینی دارد و از پیکاپ ریچ ۷ گرفته شده اما به هر حال ظرافت و هنرمندی خاصی را در طرح نمای داخلی بهویژه داشبرد و رو دریهای این خودرو مشاهده میشود. استفاده از الگوهای مواج نیز این زیبایی را دو چندان کردهاند. حضور یک نمایشگر لمسی بزرگ در قسمت میانی داشبرد، استفاده از تریم دو رنگ، طرح اسپرت و دی کات غربیلک فرمان نیز از نکات مثبت داخل لئو ام ایکس ۸ به شمار میرود. همچنین با توجه به فاصله محوری بسیار بزرگ، شاهد کابین بزرگ و راحتی برای سرنشینان این خودرو هستیم. این خودرو ۵ نفره است.
نمای ظاهری لئو ام ایکس ۸:
سبک طراحی شامل جلو پنجره کشیده و بزرگ با رنگ زمینه مشکی، چراغهای پهن و برجسته و سپر سه بعدی است. لئو MX8 با ابعاد ۴.۸۸ متر طول، ۱.۸۵ متر عرض و ۱.۸۳ متر ارتفاع و وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم، یک خودرو بزرگ سایز است. فاصله محوری آن ۲.۸۵ متر است و با استفاده از سیستم تعلیق و موتور قدرتمند خود، تا حداکثر ۲۵۰۵ کیلوگرم وزن را میتواند حمل کند. رینگهای ۱۸ اینچی تراش خورده و دو رنگ، گلگیرهای برجسته، کاپوت هم در کنار برجستگیهایی دارد و باعث میشود لئو MX8 ظاهری خشن و قدرتمند داشته باشد. در عقب و در امتداد سقف اسپویلر کشیدهای را داریم که ظاهر اسپرتی را برای این شاسی بلند رقم زده است.
مزایا و معایب لئو MX8
مزایا: قدرت حرکتی خوب - جعبه دنده ساخت ZF - قابلیت نگه داشتن دنده - امکانات ایمنی خوب - امکانات رفاهی مناسب - ساختار فنی با اصالت - سواری نرم - طراحی ظاهری زیبا و هیبت متناسب - فضای داخلی جذاب و جادار و باکیفیت
معایب: حساسیت بالای پیشرانههای توربو شارژ تزریق مستقیم به کیفیت، وجود قابلیت توربو در آفرودهای سنگین آنچنان کم استهلاک نیست - نبود تیپ ۷ نفر
رقیب خودرو لئو MX8
مهمترین رقیب لئو MX8 در بازار ایران رکستون مونتاژی رامک خودروست. البته خودروهای دیگری مانند تیگو ۸ پرو مکس، جیامسی S350 و حتی بایک BJ40 نیز به نوعی میتوانند رقیب ایدهآلی برای خودرو MX8 باشند.
قیمت لئو MX8 ایستا موتور
در بازار چین، قیمت دانگ فنگ پالازو، در رده خودروهای ارزان یا اقتصادی نیست و با سیستم محرکه دو دیفرانسیل و گیربکس اتوماتیک، با قیمتی در حدود ۱۸۰ تا ۱۹۲ هزار یوآن فروخته میشود که تقریباً معادل ۲۶ تا ۲۸ هزار دلار است. البته از آنجایی که لئو MX8 بازار ایران، تفاوتهایی با نسخه چینیاش دارد، پس احتمالاً باید منتظر قیمتی حدود ۲ میلیارد تومان برای این خودرو باشیم.
نظر شما