استقبال ویلیام سامویی روتو از آیت‌الله رئیسی در کاخ ریاست جمهوری کنیا

رئیس‌جمهور کنیا در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور به صورت رسمی از آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور ایران استقبال کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، «ویلیام سامویی روتو» رئیس‌جمهور کنیا در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور به صورت رسمی از آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که در رأس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به کنیا سفر کرده است، استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از گرفتن عکس یادگاری رؤسای جمهور ایران و کنیا، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور معرفی شدند.

همچنین همزمان با ورود آیت‌الله رئیسی به کاخ ریاست‌جمهوری کنیا، ۲۱ گلوله توپ به افتخار ورود رئیس‌جمهور ایران و هیئت ایرانی شلیک شد.

بلافاصله پس از مراسم استقبال از آیت‌الله رئیسی از سوی رئیس‌جمهور کنیا گفت‌وگوی خصوصی رؤسای جمهور دو کشور انجام خواهد شد.

در ادامه مذاکرات دوجانبه هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

پس از این نشست نیز اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و کنیا در حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضا خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد چهارشنبه، بیست‌ویکم تیرماه در صدر هیئتی عالی‌رتبه، با بدرقه رسمی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی رؤسای جمهور ۳ کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، تهران را به مقصد کنیا ترک کرد.

در این سفر وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری و جمعی از معاونان وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

کد خبر 672876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.