روابط‌عمومی‌ها در صف اول جهاد تبیین هستند / لزوم تجهیز به تکنولوژی ارتباطی و رسانه‌ای

معاون اول رئیس‌جمهور از روابط‌عمومی‌ها به عنوان رابط اصلی نظام و مردم یاد کرد و گفت: در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای با دشمنان، روابط‌عمومی‌ها در صف اول جهاد تبیین هستند.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیستم تیرماه_ در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه که در وزارت کشور و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مدیران روابط‌عمومی استان‌ها از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده به نحوی که برخی از این اقدامات در دوران پس از انقلاب اسلامی کم‌نظیر بوده است اما به دلیل ضعف‌های موجود در تبیین اقدامات همچنین تلاش‌های فراوان دشمنان برای سیاه‌نمایی، نتوانسته‌ایم این فعالیت‌های کم‌نظیر را آن‌طور که باید به افکار عمومی منعکس کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت وظایف و مأموریت‌های قوه مجریه و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم و اداره کشور افزود: اقدامات و فعالیت‌های قوه مجریه به دلیل اثرگذاری فراوان در زندگی مردم، مبنای کارآمدی نظام قرار می‌گیرد، از این‌رو مأموریت مهم روابط عمومی‌ها این است که اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیقی از فعالیت‌های دولت داشته باشند تا سرمایه اجتماعی نظام و دولت افزایش پیدا کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برخی از اقدامات دولت مردمی سیزدهم و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار تصریح کرد: با راهبرد صحیح و هوشمندانه این دولت در حوزه دیپلماسی و تمرکز بر کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو، امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل هستیم و در سفرهای گسترده خارجی رئیس‌جمهور توافقات بسیاری با کشورهای دیگر منعقد شده است که البته باید تلاش کنیم که این توافقات عملیاتی شود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار با مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو بود که با تلاش جدی توانست ظرف ۳ ماه بخش زیادی از این مسائل و مشکلات را مرتفع کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت و اثرگذاری روابط‌عمومی‌ها در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه افزود: شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ها از اهمیت ویژه‌ای در اقناع افکار عمومی برخوردار است، چرا که اگر بخش‌های مختلف دولت به درستی عمل کنند اما نتوانیم اطلاع‌رسانی درست و به‌موقعی از اقدامات و عملکرد دولت به جامعه داشته باشیم، در حقیقت در جلب نظر و رضایت مردم دستاوردی نداشته‌ایم.

مخبر با بیان اینکه امروز موضوع رسانه، تبلیغات و اطلاع‌رسانی به یک مبحث علمی جدی و مهم در دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاع‌رسانی مجهز شویم، چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان می‌توانند حقایق را وارونه جلوه دهند. در این زمینه الزاماتی وجود دارد که باید روابط‌عمومی‌ها پشتیبانی شوند.

وی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم طرح‌ها و برنامه‌های بزرگی در بخش‌های مختلف نظیر انتقال آب از دریا، پروژه‌های بزرگ نفت و گاز، طرح‌های مرتبط با معدن، کشاورزی و اقتصاد دریامحور را در دستور کار خود داده است، گفت: این روابط‌عمومی‌ها هستند که باید اخبار این اقدامات و دستاوردها را به مردم منتقل کنند، چرا که روابط‌عمومی هر دستگاه اجرایی، آیینه تمام‌عیار عملکرد دستگاه متبوع خود است و مجموع اقدامات روابط‌عمومی‌ها گویای عملکرد دولت و نظام خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تصریح کرد: مقام معظم رهبری راه‌حل عملیاتی‌سازی این راهبرد را مردمی کردن اقتصاد عنوان کردند. وظیفه خطیر روابط‌عمومی‌ها این است که اعتماد و اطمینان مردم و سرمایه‌گذاران را جلب کنند تا بتوانیم شعار سال را به نحو مطلوب اجرایی و عملیاتی کنیم.

مخبر افزود: مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور جز از طریق به صحنه آمدن مردم حل و فصل نمی‌شود و روابط‌عمومی‌ها به عنوان رابط نظام و مردم می‌توانند در به صحنه آوردن مردم نقشی مهم و اثرگذار ایفا کنند.

در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه، «احمد وحیدی» وزیر کشور، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت همچنین «علی بهادری‌جهرمی» سخنگوی دولت در سخنانی به الزامات تحول در ساختار و عملکرد ارتباطی و رسانه‌ای دولت پرداختند.

کد خبر 672770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.