بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه موقع است؟

تا حالا با صدای دریافت اس‌ام‌اس تبلیغاتی از خواب پریده‌اید؟ آن برند به دشمن شما تبدیل شده است؟

منظورمان این است اگر ندانیم بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه ساعت از روز است، نه‌تنها مشتری جذب نمی‌کنیم، بلکه مردم را به دشمن برندمان تبدیل می‌کنیم.

اگر می‌خواهید این اتفاق نیفتد، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید چطور می‌توانید زمان مناسب برای ارسال پیامک را پیدا کنید.

چرا باید به زمان ارسال پیامک تبلیغاتی توجه کنیم؟

برای اینکه تبلیغات پیامکی موفقی داشته باشید، متن ارسالی توسط شما، باید خوانده شود! این اولین قدم در راه رسیدن به موفقیت است.

بنابراین، اگر می‌خواهید پیام‌هایتان به فراموشی سپرده نشوند و توجه لازم را جلب کنند، حتماً باید آن‌ها را در زمان مناسب ارسال کنید؛ زمانی که مخاطب سرش خلوت است و می‌تواند اس ام اس دریافتی را باز کند.

حالا اگر متن خوبی نوشته باشید و مخاطب را به انجام کاری دعوت درست دعوت کرده باشید، می‌توانید منتظر به ثمر نشستن تبلیغات خود باشید.

بیایید از یک زاویهٔ دیگر به قصه نگاه کنیم. به نظرتان اگر اطلاعات خود دربارهٔ کهکشان‌ها و ستاره‌ها در زمان تماشای فوتبال با دوستان خود در میان بگذارید، نتیجهٔ بهتری می‌گیرید یا زمانی که در دل کویر چادر زده‌اید؟ بدون شک، گزینهٔ دوم! احتمالاً وقت تماشای فوتبال از شما بخواهند سکوت کنید و مزاحم آن‌ها نشوید.

پس می‌توان این ضرب‌المثل قدیمی را به کار برد که در اینجا شدیداً ملموس است: هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!

برگردیم به بحث راجع به بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی! مسلماً وقتی گیرنده درگیر هزاران دغدغه کاری و غیرکاری باشد، پیام شما برای او هیچ اهمیتی نخواهد داشت. در نتیجه، تمام تلاشتان برای هیچ بوده است.

در نقطۀ مقابل، اگر زمان مناسب را پیدا کنید، زمانی که مخاطب آمادۀ پذیرش پیامتان باشد، احتمال دستیابی به اهداف و موفقیت، به‌میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند.

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه موقع است؟

البته ناگفته نماند که فرمول طلایی و جادویی در کار نیست! نمی‌توان یک زمان و ساعت مشخص برای همۀ کسب‌وکارها تعیین کرد. نوع فعالیت شما و همچنین، مخاطبانی که قرار است گیرندۀ پیامک باشند، جزو پارامترهای تعیین‌کننده در انتخاب زمان ارسال پیامک تبلیغاتی هستند.

برای مثال، اگر مخاطبانتان افرادی هستند که شب‌ها تا دیروقت بیدارند، می‌توانید روی ارسال پیامک در ساعات پایانی روز مثل ۱۰ شب فکر کنید. تحت هیچ شرایطی نباید تا قبل از ۱۲ ظهر برای آن‌ها پیامی بفرستید؛ چراکه به احتمال خیلی زیاد خواب هستند و پیامتان به گنجینۀ فراموشی سپرده خواهد شد.

حالا اگر مخاطبان هدفتان کارمندهای بانک باشند چه می‌شود؟ خب معمولاً این قشر از جامعه، شب‌ها زودتر می‌خوابند؛ پس نباید شب برای این عزیزان پیامی بفرستید. به نظر می‌آید بهترین زمان برای جلب توجه این جماعت، حوالی ساعت ۸ صبح، یعنی هنگام صرف صبحانه باشد؛ زمانی که احتمالاً تلفن همراهشان هم دستشان است و وقتی پیامکتان به دستشان برسد، شانس باز شدن آن خیلی زیاد خواهد بود.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کسب‌وکارهای بزرگ پیام‌های خود را معمولاً ۱۱ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۱۹ ارسال می‌کنند. از آن گذشته، طبق گزارش سالانهٔ سایت نجوا، مردم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ بیشتر از هر زمان دیگری روی لینک داخل پیامک کلیک کرده‌اند.

بیایید راجع به برخی نکات ضروری که باید هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین زمان، به آن‌ها توجه کنید صحبت کنیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی

فهمیدید قبل از ارسال اس‌ام‌اس تبلیغاتی، باید با تحقیق و بررسی پارامترهای مختلف، بهترین زمان را برای این کار پیدا کنید.

در ادامه، نکاتی را آورده‌ایم که شما را در انتخاب بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی یاری خواهند کرد.

شناخت کامل مخاطب هدف

مثالی را که بالاتر زدیم به یاد بیاورید. باید به‌خوبی بدانید مخاطبان هدفتان چه کسانی هستند تا بتوانید بهترین زمان ارسال را پیدا و انتخاب کنید.

مثلاً اگر قصد ارسال پیامک در محدوده برای یک کافه را دارید، باید بدانید چه افرادی قرار است مشتریان شما باشند. دانشجوها یا زوج‌های جوان که بعد از ساعت کاری می‌خواهند ساعتی را به قهوه‌خوردن بگذارنند؟

شناخت کامل مخاطب، یعنی اطلاع‌داشتن از جزئیات و کلیات سبک زندگی آن‌ها. اینکه چه ساعاتی و چه روزهایی از هفته سرشان شلوغ است و پیامتان دیده نخواهد شد. همچنین، اینکه چه زمانی جزو اوقات فراغتشان محسوب می‌شود و می‌توانند با دقت پیام ارسالی شما را مطالعه و اقدام مدنظرتان را انجام دهند.

امتحان کردن زمان‌های مختلف

اگر در شروع کار باشید و برای اولین بار بخواهید پیامک ارسال کنید، کاملاً طبیعی است که زمان انتخابی خوب نباشد و برنامه آن‌طور که انتظار داشتید پیش نرود. هیچ ایرادی ندارد! شکست پلی است به سوی پیروزی. حالا می‌دانید آن زمان مشخص، وقت مناسبی برای ارسال اس ام اس نیست. تصویر زیر را ببینید؛ این نمودار، توزیع ارسال پیامک‌ها در طول هفته را نشان می‌دهد و می‌توانید از آن برای پیدا کردن زمان مناسب کمک بگیرید:

بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی چه موقع است؟

گرچه امتحان کردن زمان‌های مختلف به‌منظور پیدا کردن وقت طلایی می‌تواند وقت‌گیر باشد؛ ولی پس از مدتی، مطمئن خواهید شد که در روز X و ساعت Y، گیرندگان بیشترین توجه را از خود نشان می‌دهند.

اشراف کامل به تقویم مناسبت‌ها

شاید فکر کنید تعطیلی‌های مهم مثل نوروز، زمان بسیار مناسبی برای ارسال انبوه پیامک باشد؛ ولی این نکته را در نظر بگیرید که احتمالاً کلی کسب‌وکار دیگر هم این کار را انجام می‌دهند و ممکن است پیامتان در حجم بالای پیامک‌ها گم شود.

بهتر است چند روز قبل از هر مناسبت پیامکی آماده کرده و بفرستید. پیامکی که بتوانید در آن مواردی مثل تخفیف را، از چند روز زودتر اطلاع‌رسانی کنید.

عدم پایبندی به ساعات رند

خیلی‌ها فکر می‌کنند ارسال پیامک در ساعات رند مثلاً ۸:۳۰ یا ۱۲:۰۰ انتخاب بهتری است. هیچ‌جایی نوشته نشده که این رویکرد لزوماً کارساز خواهد بود! اتفاقاً کسب‌وکارهایی که این چارچوب ذهنی را شکستند و در ساعات غیر رند پیامک ارسال کردند، نتایج بسیار خوبی از اقدام خود کسب کردند.

ارسال پیامک در زمان درست، شانس موفقیتتان را بیشتر می‌کند

هرقدر هم پیامتان گیرا و مناسب باشد و هرقدر هم پیشنهادتان استثنایی باشد، اگر خوانده نشود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. به همین خاطر است که پیدا کردن بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی، امری بسیار ضروری و مهم است.

مخاطبانتان را بشناسید، زمان‌های مختلف را امتحان کنید، قبل از رسیدن هر مناسبت، برای ارسال پیامک آن برنامه داشته باشید؛ با این کارها، زمان مناسب برای ارسال پیامک‌های خود را پیدا خواهید کرد.

کد خبر 671038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.