به گزارش ایمنا، محمود مشهدی شریف اظهار کرد: شهریور ماه ۱۴۰۱ طرح نوسازی برای صاحبان فرسوده آغاز شد؛ مرحله یکم تا چهارم آن با قرعه کشی انجام شد، اما از قرعه کشی نوبت پنجم تا نهم سامانه دچار اختلالاتی شد، سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت که در آن زمان متولی نوسازی ناوگان بود، عملاً از فضای کسب و کار خارج و پس از آن در اسفندماه قرعه کشیها منحل شد.
وی تشریح کرد: سامانه ستاد جدید که وزارت صمت متولی آن شده بود آماده انجام کار نبود که در نهایت در اردیبهشت ۱۴۰۲ این سامانه راه اندازی شد؛ به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده بود بحث جایگزینی برای صاحبان خودروهای فرسوده به تأخیر افتاد و خودروسازان چندین نوبت اسقاط خودرو را برای صاحبان این خودروها به تأخیر انداختند و نوبتهای جدیدی دادند که آخرین نوبت خردادماه ۱۴۰۲ بود با این حال به دلیل مشکلاتی که در سامانه و در بازدیدهای کارشناسان راهور وجود داشت (که آنها باید دو نوبت و هر نوبت دو افسر کارشناس بازدید میکردند) به زمان کمی بیشتر از خرداد نیاز بود بنابراین روند فرآیند اسقاط خودروهای فرسودهای که در سامانه جدید ستاد نوسازی ثبت نام کرده و پذیرش شده بودند تا مرحله بازدید اول صورت پذیرفت.
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور در ادامه افزود: به دلیل اینکه مراکزی که خودروی آنها تا پایان خرداد ماه امکان بازدید دوم و تکمیل فرآیند اسقاط وجود ندارد، با هماهنگی انجمن صنفی مراکز اسقاط و ستاد نوسازی ناوگان میتوانند با تعهد نامه و تضامین لازم متعهد شوند که این خودروها بعد از خردادماه اسقاط شوند که در قبال این موضوع هم باید در انجمن صنفی و هم در ستاد نوسازی ناوگان نامهای را تنظیم کنند و متعهد شود که این اسقاطها انجام میشود تا صاحبان فرسوده در زمان مقرر بتوانند از مزایای طرح جایگزینی استفاده کنند.
مشهدی شریف گفت: بدین ترتیب کسانی که خودروی آنها در شش ماه اول امسال تولیدشان متوقف میشود برای اینکه زیان نکنند میتوانند با مراجعه به مراکز اسقاط با تعهد دادن و تضامین لازم بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
نظر شما