به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری تهران، محسن هرمزی با بیان اینکه خط ۱۰ مترو تهران ۴۳ کیلومتر و شامل ۳۴ ایستگاه از غرب به شرق پایتخت است، اظهار کرد: به دنبال اتمام عملیات حفاری شفت، ورود دستگاه حفار مکانیزه و تحکیم دیوارههای آن در کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس و پیشرفت مراحل مربوط به مونتاژ این دستگاه، احداث تونلهای فاز نخست پروژه خط ۱۰ مترو تهران به زودی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: این خط از ایستگاه وردآورد (ایستگاه تبادلی با خط ۵) آغاز و تا فلکه سوم تهرانپارس (ایستگاه تبادلی با خط ۴) در شرق گسترش پیدا میکند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در فاز نخست پروژه، این خط محوری ۲۰ کیلومتری از میدان کتاب تا وردآورد در غرب تهران اجرا خواهد شد که برای اجرای آن از سه دستگاه حفار مکانیزه استفاده میشود.
هرمزی اضافه کرد: دو دستگاه خلاف جهت یکدیگر از کارگاه میدان دریاچه شهدای خلیجفارس و یک دستگاه از کارگاه جنتآباد (به سمت شرق)، عملیات احداث تونل و مسیر فاز نخست خط ۱۰ را به انجام خواهد رساند، البته شفت ورود دستگاه حفار مکانیزه در کارگاه جنتآباد در مراحل اولیه حفاری قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه طبق برآیند از تیرماه نخستین دستگاه حفار مکانیزه عملیات حفاری تونلهای اصلی در بخش غربی خط ۱۰ را آغاز میکند، گفت: این دستگاه در شرایط مناسب پشتیبانی و اجرایی روزانه قادر به حفاری و ساخت ۱۵ متر تونل است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه افزود: با بهکارگیری سه دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران ظرف مدت زمان سه سال وجود خواهد داشت.
نظر شما