لزوم دریافت استعلام از سازمان آتش‌نشانی برای تغییر کاربری‌ها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان قبل از تغییر کاربری با دریافت استعلام از سازمان آتش‌نشانی می‌توانند از کارشناسان این سازمان برای بازدید از مکان مورد نظر کمک بگیرند تا برای حفظ ایمنی محل، آیتم‌های ایمنی به مالک اعلام و ایمنی نسبی برای آن فضا تامین شود.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تغییر کاربری‌های غیرمجاز اظهار کرد: برای مثال ساختمانی با کاربری مسکونی توسط مالک تبدیل به انباری، واحد تجاری یا هر کاربری دیگری جز مسکونی می‌شود.

وی افزود: این تغییر کاربری زمانی میسر می‌شود که از طریق مراجع ذی‌صلاح مانند شهرداری، سازمان نظام مهندسی و آتش‌نشانی اقدام شود، چراکه تاییدیه این موضوع بر اساس کاربری مسکونی از سوی سیستم آتش‌نشانی و موارد ایمنی صادر شده و در صورتی‎ که بخواهد به کاربری دیگری تغییر کند باید ضوابط خاص در مورد آن کاربری بررسی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ضوابط ایمنی بر اساس نوع کاربری مشخص می‌شود، تصریح کرد: زمانی‌که ساختمانی با کاربری مسکونی تبدیل به انبار می‌شود، به‌طور قطع در این مکان مواد قابل اشتغال وجود خواهد داشت، این در حالی است که در فضاهایی مانند انبار، احتمال حریق زیاد است و با تغییر کاربری غیرمجاز و استفاده از فضای مسکونی به‌عنوان انبار که موارد ایمنی تأیید شده در مورد آن مختص به کاربری مسکونی بوده، به‌طور حتم خطرآفرین است.

وی با تاکید بر اینکه افراد بر حسب دلخواه نباید مکان مورد نظر خود را تغییر کاربری دهند، تاکید کرد: شهروندان قبل از انجام این کار با دریافت استعلام از سازمان آتش‌نشانی می‌توانند از کارشناسان این سازمان برای انجام مشاوره و بازدید از مکان مورد نظر کمک بگیرند تا برای حفظ ایمنی محل، آیتم‌های ایمنی به مالک اعلام و ایمنی نسبی برای آن فضا تأمین شود.

کد خبر 666889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.