نمایش «۳۷۰ شهروند نمونه» و کسب ۵ رتبه برتر در جشنواره شرهانی

کارگردان نمایش خیابانی ۳۷۰ شهروند نمونه گفت: این نمایش برای اجرا در جشنواره ملی «تئاتر خیابانی شرهانی» پذیرفته شد و رتبه‌های برتر را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی، با هدف پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی زوایای پیدا و پنهان دوران دفاع مقدس به نسل جدید و ایجاد انگیزه در هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع ایثار و شهادت در شهرستان دهلران برگزار خواهد شد.

۹ گروه از هنرمندان استان‌های مختلف کشور برای حضور در بخش نهایی ششمین جشنواره ملی نمایش شرهانی مجوز گرفتند، پس از اعلام این فراخوان درمجموع ۵۳ اثر از ۲۰ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از انجام مرحله بازبینی در مجموع ۹ اثر از هفت استان تهران، دو اثر از استان اصفهان، دو اثر از استان ایلام و از استان‌های خوزستان، کردستان، لرستان و مازندران و ایلام هر کدام یک اثر، به بخش رقابتی و پایانی جشنواره راه پیدا کردند.

دو نمایش «وطن وطن» به کارگردانی مجتبی خلیلی و «۳۷۰ شهروند نمونه» به کارگردانی احمد رادمهر از استان اصفهان، نمایش «شرهانی» به کارگردانی بهنام کاوه از استان خوزستان، نمایش «مادران جنگ» به کارگردانی مختار محمدی از استان کردستان، نمایش «تنهای تنها» به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد از استان تهران، دو نمایش «لالایی‌های ننه ایران» به کارگردانی حسنا قبادی و «نترس آب‌ها مهربانند» به کارگردانی مالک آبسالان از استان ایلام، نمایش «فرزند ایران» به کارگردانی امیر امینی از استان گیلان و نمایش «جایی همین نزدیکی» به کارگردانی آرش رضایی از استان لرستان نمایش‌های منتخب راه‌یافته به این جشنواره بودند.

در پایان هیئت داوران ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی را از میان ۱۰ نمایش خیابانی اجراشده، نمایش «تنهای تنها» از تهران را به جشنواره مقاومت و نمایش «۳۷۰ شهروند نمونه» از فلاورجان را نیز به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

نمایش «۳۷۰ شهروند نمونه» و کسب ۵ رتبه برتر در جشنواره شرهانی

نمایش خیابانی ۳۷۰ شهروند نمونه به چه می‌پردازد؟

محمد رادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش خیابانی ۳۷۰ شهروند نمونه به تشییع شهدای اصفهان در روز بیست‌وپنجم آبان‌ماه سال ۶۱ در این شهر شهیدپرور می‌پردازد. روزی که رزمندگانی از لشکرهای ۱۴ امام حسین (ع)، نجف اشرف، ۲۵ کربلا، امیرالمؤمنین (ع) و امام حسن مجتبی (ع) در عملیات محرم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: در بین همه این رزمندگان از جای‌جای کشور، بیشتر آن‌ها همچنین پیشتازان عملیات، اهل اصفهان بودند. کمتر اتفاق افتاده است که از یک گردان ۷۴۰ نفر شهید شوند. ۷۴۰ شهید جمعیت زیادی است که ۳۷۰ نفر از این عزیزان متعلق به اصفهان بودند و روز بیست‌وپنجم آبان، یعنی موعد تشییع پیکر شهدا، به روز ایثار و حماسه اصفهان معروف است.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه این تئاتر بیست‌وپنجم آبان‌ماه ۱۴۰۱، به مناسبت روز اصفهان اجرای عمومی داشت، تصریح کرد: مصطفی جعفری‌خوزانی، نویسنده این اثر است و من اجراهای متعددی با همکاری این نویسنده داشته‌ام.

وی افزود: با توجه به نمایش‌نامه قوی این تئاتر و موضوع آن، تصمیم گرفتم که این کار را در ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «شهروند شرهانی» شرکت دهم که خوشبختانه این نمایش برای اجرا در جشنواره پذیرفته شد و رتبه‌های برتر همچون رتبه اول بازیگری، رتبه اول کارگردانی، رتبه سوم ایده و فن و رتبه برتر طراحی بروشور را به‌دست آورد و به‌عنوان اثر برگزیده این جشنواره به چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

رادمهر گفت: نمایش خیابانی ۳۷۰ شهروند نمونه در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده است که در سیزدهمین جشنواره تئاتر لاهیجان در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه اول طراحی فضا در نمایش شد. همچنین این نمایش در یازدهمین جشنواره سراسری بسیج در بخش بازیگری مرد رتبه اول، در کارگردانی رتبه دوم و در بخش نویسندگی نیز رتبه دوم را از آن خود کرد و به مرحله کشوری رسید.

وی با بیان اینکه این نمایش سال گذشته در جشنواره ملی تئاتر خیابانی لاهیجان، حائز رتبه برتر شد، اظهار کرد: امین نیک‌خواه، علیرضا ابراهیمی، فرهاد شمس، مهدی زمانی و محمد پورعطار بازی‌سازان و محمد نادری آهنگساز این اثر دفاع مقدسی هستند.

کد خبر 664773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.