به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان امور مالیاتی، محمد هادی سبحانیان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای مختلف از جمله فضای مجازی در اجرای صحیح قانون پایانههای فروشگاهی، اظهار کرد: خوشبختانه از آغاز به کار دولت سیزدهم اهتمام ویژهای در نظام مالیاتی کشور در راستای پیشبرد تکالیف قانونی نظام پایانههای فروشگاهی شکل گرفته است البته نقایصی نیز وجود دارد چرا که موانع زیادی بر سر راه پیشبرد این قانون وجود داشته است.
وی تصریح کرد: عزم خود را جزم کردهایم تا اجرای صحیح و مطلوب این قانون را به طور کامل دنبال کنیم و انتظار داریم در طی این مسیر، نهادهای نظارتی، فعالان اقتصادی و مجلس شورای اسلامی نیز بیش از پیش در کنار ما قرار گرفته و حمایتهای لازم را به عمل آورند.
رئیسکل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه موعد دریافت اظهارنامهها در خردادماه و آغاز مالیات ستانی از صاحبان مشاغل، اصناف و کسبه بازار در پیش است، گفت: در گذشته مبنای تشخیص مالیات این افراد به صورت توافقی بود که آسیبهای جدی در پی داشت اما از سال گذشته این اراده محقق شده است تا مالیات ستانی بر مبنای دادههای متقن و به شکل سیستمی صورت پذیرد.
سبحانیان با تأکید بر لزوم افزایش تمکین و رضایت خاطر مردم و مؤدیان از نظام مالیاتی کشور از طریق تبیین آثار پرداخت مالیات و نحوه مصرف درآمدهای مالیاتی در حوزههای مختلف خدمات عمومی و اجتماعی همچون حوزه سلامت و آموزش، خاطرنشان کرد: برای نیل به این مهم لازم است همه ظرفیتهای مغفول مانده همچون بهرهگیری از مشارکت ارگانها، سمنها و اندیشکدهها در امر فرهنگ سازی مالیاتی فعال شوند.
وی گفت: رویکرد نظام مالیاتی و مطالبه حاکمیت از این نظام، دریافت مالیات شفاف و عادلانه بر مبنای داده محوری است.
نظر شما