سیدعلی عبدالهی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم اتصال وبسرویس باربرگ و سامانه utcms وزارت کشور به سامانههای موجود راهاندازی شده در کلانشهرهای اصفهان، شیراز، مشهد و چند شهر دیگر، اظهار کرد: با استفاده از این وب سرویس میتوان خدمات سریعتر همراه با مدیریت بهینه ناوگان باری درون شهری را رقم زد.
وی افزود: مشکلات مربوط به ناوگان حملونقل در کل کشور به صورت کلی در قالب مسافر و بار، ناشی از اجرا نشدن بعضی قوانین و نبود توجه به مسائل قانونی است؛ همچنین مشکل سوخت از بزرگترین چالشهای حوزه حملونقل در ناوگان بار بهویژه ناوگان بار سنگین و دیزلی در راستای تردد شهری و بین شهری است که در حال حاضر توسط وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق سوخت در حال پیگیری است و بر اساس پیمایش ناوگانهای بار و دیزلی سوخت مورد توجه است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حملونقل بار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع گازوئیل و جلوگیری از قاچاق آن از سمت نهادهای کشور و امنیتی با جدیت در حال رصد است، زیرا این سوخت جزو منابع ملی است و حفظ آن اولویت دارد، لذا قوانین و شیوهنامههایی در نظر گرفته شده است که بر اساس پیمایش به ناوگانهای بار سوخت گازوئیل اختصاص یابد، اما تاکنون این اقدام در عمل به درستی رقم نخورده است.
وی با بیان اینکه در این راستا لازم است وزارت نفت، شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی و وزارت کشور نیز بهطور جدی به این موضوع توجه کنند، ادامه داد: سازمان مدیریت حملونقل بار بهعنوان نماینده صنف ناوگان بار سنگین و دیزلی در کشور مطالبهگری را آغاز کرده است و چنانچه موضوع اختصاص گازوئیل بهطور جدی پیگیری شود و به نتیجه برسد، به بهبود معیشت رانندگان، کیفیت ارائه خدمات آنها و جلوگیری از اعتراضها و اعتصابها کمک میکند.
نظر شما