به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد علوی امروز_ یکشنبه دهم اردیبهشتماه_ در یکصدوچهلوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری با اشاره به آمار ارائه شده از سوی شهردار تهران پیرامون حملونقل عمومی اظهار کرد: آماری که شهردار تهران در جلسه امروز ارائه دادند بر مبنای بودجه و احکام بودجهای بود که شورای اسلامی شهر در اختیار شهرداری قرار داده، جای قدردانی دارد و البته در مورد اولویتبندیها نکاتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه واردات واگن و اتوبوس به کشور زمانبر است، افزود: انتظار میرود همزمان از سایر بخشها برای واردات واگن و اتوبوس پیگیری شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم نگهداشت المانهای ترافیکی تصریح کرد: به همان اندازه که نگهداشت شهر از نظر نظافت و خدمات شهری برای ما اهمیت دارد، موضوع نگهداشت المانهای ترافیکی نیز حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: چراغهای هوشمند، مجموعههای نگهداری تونلها و فضاهای دیگر موضوعات نیازمند توجه است و در برنامه مدیریت شهری باید در اولویت باشد.
علوی افزود: تخصصیتر کردن حوزه حملونقل را به یک مجموعهای توأمان کارهای عمرانی، نرمافزاری و دیجیتال و منابع انسانی واگذار کردهایم، البته در حال حاضر تعداد معابر و میزان هوشمندسازی زیرساختها افزایش یافته است.
استفاده از ظرفیت تولید داخل اولویت دارد
حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار کرد: با توجه به سند شهرداری در سال ۹۶ که محمد باقر قالیباف شهردار آن زمان بود، ۳۴۳۵ دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری بعدی تحویل دادند.
وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ نیز ۱۸۵۰ اتوبوس به مدیریت شهری کنونی تحویل داده شد و آمارها بیانگر این است که در چهار سال مدیریت شهری قبلی ۱۵۶۰ دستگاه اتوبوس از بین رفته است.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال ۸۹ ناوگان اتوبوسرانی با دارا بودن ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس بهترین شرایط را داشت و با توجه به تدوین بودجه سال جاری اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت تولید داخل اولویت اساسی ما است اما خرید اتوبوس خارجی نیز باید پیگیری شود، چراکه آسایش و رفاه شهروندان اهمیت زیادی دارد.
نظر شما