در سالهای اخیر تجارت الکترونیک راهش را در تمام رسانهها از جمله سوشال مدیا باز کرده است. اکنون دیگر اغلب برندها و تولیدکنندگان برتر جهان، شرکتهای بزرگ خدماتی و تمام کسب و کارهای کوچک و بزرگ از اهمیت حضور فعال در سوشال مدیا باخبرند و هر روز حضورشان در این فضا پررنگتر میشود. در این مقاله قصد داریم به کاربردها و تاثیر استفاده از درگاه پرداخت در سوشال مدیا به طور کامل بپردازیم و به این سوال: آیا کسب و کارها در سوشال مدیا به کمک درگاه پرداخت به رشد و توسعه خواهند رسید؟ پاسخ دهیم.
چرا درگاه پرداخت اینترنتی؟
درگاه پرداخت : سیستم درگاه پرداخت یک مسیر الکترونیکی ساده و امن برای انجام تمام تراکنشهای مالی در تجارت الکترونیک است. به این ترتیب که مشتریان شما بهراحتی بعد از انتخاب محصولات یا خدمات مد نظرشان میتوانند بلافاصله از طریق دکمه پرداخت وارد صفحه تسویه بشوند و در کمترین زمان انتقال وجه از حساب بانکی مشتری به حساب بانکی فروشگاه اینترنتی را تسهیل کند.
تصور کنید شما صاحب یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام یا تلگرام هستید. بیایید روند فروش محصول را بدون استفاده از درگاه پرداخت در سوشال مدیا مد نظر با هم مرور کنیم: مشتری پس از انتخاب محصول مورد نظرش به شما دایرکت میدهد و درخواست واریز وجه و خرید میکند. شما شماره کارت یا حساب خودتان را به مشتری میدهید. مشتری پول را واریز میکند و حالا باید تصویری از رسید واریز را برای شما ارسال کند. پس از آن نیز شما باید منتظر پیامک واریز باشید تا در نهایت فرآیند خرید کامل شود.
قاعدتاً این روش برای هر دو طرف خیلی روش مطلوبی نخواهد بود و ممکن است اختلالی در روند خرید مشتری ایجاد کند. برای نمونه ممکن است مشتری برای پرداخت وجه مجبور شود به دستگاه خودپرداز مراجعه کند که این امر روند خرید غیرحضوری را با دشواری روبهرو خواهد کرد. بنابراین استفاده از امکانات درگاه پرداخت در سوشال مدیا و برای کسب و کارهای فعال در اینستاگرام، تلگرام و... میتواند جایگزین بسیار مطلوبی باشد.
شما به عنوان فروشنده میتوانید به سادگی لینک پرداخت را همراه مشخصات و قیمت محصول برای مشتری ارسال کنید. مشتری با لمس لینک الکترونیکی وارد صفحه پرداخت شده و عملیات واریز وجه را انجام خواهد داد. در واقع به کمک درگاه اینترنتی، فروشنده امکان انجام یک تراکنش ساده، امن و بسیار سریع با قابلیت پیگیری آسانتر را در اختیار مشتری قرار خواهد داد.
لینک پرداخت درگاه بدون سایت
یکی از اشکال محبوب و پرکاربرد سرویسهای پرداخت آنلاین که توسط شرکتهای ارائهدهنده معتبر در صنعت پرداخت به متقاضیان ارائه داده میشود، سرویس لینک پرداخت نام دارد. لینک پرداخت به درگاه بدون سایت شهرت دارد. این یعنی امکان استفاده از این سرویس برای تمامی کسب و کارهایی که از وبسایت اینترنتی برخوردار نیستند فراهم است. لینک پرداخت مزایا و کاربردهای منحصربفردی دارد که مهمترین آن دسترسی آسان مشتریان به آن است.
یکی از دغدغههای کسب و کارهای فعال در سوشال مدیا، نحوه دریافت و استفاده از درگاه پرداخت است. آیا بدون داشتن سایت و در صورتی که فقط در سوشال مدیا فعالیت داشته باشید امکان بهرهمندی از خدمات و امکانات درگاه پرداخت را خواهید داشت؟
شرکتهای پرداختیار مانند که خدمات درگاه واسط ارائه میکنند، لینک پرداخت اینترنتی را در اختیار کسب و کارهای فعال در سوشال مدیا قرار میدهند. لینک پرداخت یا همان درگاه پرداخت بدون سایت، یک لینک الکترونیکی است که فروشنده میتواند به سادگی از طریق: پیامک، ایمیل، دایرکت، پیوی تلگرام و... برای مشتری ارسال کند. مشتری نیز به سادگی از طریق لمس لینک مورد نظر وارد صفحه پرداخت شده و تراکنش انجام خواهد داد.
توجه کنید که لینک پرداخت باید به گونهای در دسترس مشتری قرار گیرد که بتواند به راحتی از طریق لمس و یا کلیک بر روی آن به صفحهی پرداخت وارد شود. بنابراین فروشنده میتواند لینک پرداخت را در قسمت بیو صفحه خود قرار دهد و یا همانطور که گفته شد، مستقیما برای هر یک از مشتریان ارسال کند.
از طرف دیگر چون موقع دریافت سرویس لینک پرداخت، محدودیتی از نظر تعداد ساخت لینک وجود ندارد، فروشنده میتواند در ازای هر یک از محصولات و خدمات کسب و کار خود، یک لینک منحصربفرد بسازد و به وقت نیاز آن لینک ویژه را برای مشتری ارسال کند. این قابلیت به فروشنده در فضای سوشال مدیا اجازه میدهد کنترل دقیقتری بر میزان فروش صفحهی خود داشته باشد و در ضمن مشتریان نیز از طریق لینک پرداخت منحصربفرد با ویژگیها و قیمت گزینه مورد نظر خودشان بیشتر آشنا خواهند شد.
منبع : بهار نیوز
نظر شما