تهیه نقشه دیجیتالی تاسیسات زیرزمینی در بریتانیا

اداره ثبت ملی دارایی‌های زیرزمینی بریتانیا در نظر دارد از طریق بهره‌گیری از یک نقشه دیجیتالی جدید به کشف لوله‌ها و کابل‌های زیرزمینی کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتظار می‌رود که به دنبال اقدام جدید بریتانیا برای ردیابی لوله‌ها و کابل‌های زیرزمینی، کارآمدی این تجهیزات بهبود قابل توجهی را تجربه کند و پیش‌بینی شده است نتیجه این اقدام، ذخیره ۳۵۰ میلیون دلاری منابع مالی را برای بریتانیا در پی داشته باشد و به سهم خود، رونق اقتصادی را برای سراسر قلمرو به ارمغان خواهد آورد. در واقع، به ادعای محققان این پروژه انقلابی را برای سراسر بریتانیا رقم خواهد زد، چراکه به بهبود طراحی لوله‌ها و کابل‌های زیرزمینی منجر خواهد شد که این امر به سهم خود می‌تواند مزایای مالی بسیاری را برای شهر به دنبال داشته باشد، ضمن این‌که در بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق کاهش هزینه‌های مصرف انرژی آن‌ها اثربخش خواهد بود.

تهیه نقشه دیجیتالی تاسیسات زیرزمینی در بریتانیا

دارایی‌های زیرساختی

کارشناسان شهری نرخ وجود لوله‌ها و کابل‌های زیرزمینی را بیش از چهار میلیون کیلومتر تخمین زده‌اند و تعمیر و حفظ آن‌ها را برای جریان داشتن دائمی آب، گاز و الکتریسیته ضروری دانسته‌اند.

از سوی دیگر، تقریباً از هر ۶۵ مورد گودالی که در زمین اتفاق می‌افتد، یک مورد به دنبال ضربه تصادفی به دارایی‌های شهری رخ می‌دهد که این امر به سهم خود می‌تواند ضرری مالی تا دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون پوند را در اقتصاد به وجود بیاورد، ضمن این‌که جان کارگران مسئول تعمیرات همچنین ساکنان اطراف را به خطر می‌اندازد.

در مرحله اول پیاده‌سازی پروژه، داده‌هایی از نهادهای دولتی و خصوصی شامل تمام تامین‌کننده‌های آب و انرژی از شمال شرقی انگلستان، ولز و لندن در خصوص لوله‌ها و کابل‌های زیرزمینی جمع‌آوری خواهد شد و سپس این داده‌ها برای تعیین ضرورت تعمیر، نگهداری یا نصب لوله‌های جدید مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. دسترسی به این مرحله برای نهادهای قابل اعتماد سه منطقه ذکرشده امکان‌پذیر خواهد بود و آن‌ها را به اعمال استراتژی‌های مناسب با شرایط موجود در فضاهای زیرزمینی و ارائه خدمات بیشتر برای بهبود وضعیت سوق خواهد داد.

تهیه نقشه دیجیتالی تاسیسات زیرزمینی در بریتانیا

کد خبر 653656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.