تعداد قابل توجهی از حجاج در سنین بالای ۸۰ هستند / واردات واکسن مننژیت از اردیبهشت‌ماه

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تعداد قابل توجهی از زائران را در سنین بالای ۸۰ دانست و گفت: واکسن مننژیت زائران حج، هفته اول اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، طاهر درودی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده و اعلام سازمان حج و زیارت اولین گروه زائران حج تمتع، سوم خرداد وارد مدینه منوره خواهند شد و این عملیات تا روز دوم محرم‌الحرام، ۳۱ تیر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، اولویت با اعزام هرچه بیشتر زائران است و در اعزام پزشکان محدودیت اعمال خواهد شد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان اینکه امسال به نسبت سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از زائران در سنین بالای ۸۰ هستند، خاطرنشان کرد: شرط ورود به کشور عربستان، تزریق واکسن مننژیت است، بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسن مننژیت تولید سال، وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: محدودیت سنی برای زائران در نظر گرفته نشده است اما افرادی که دچار بیماری‌های بدخیم و مبتلا به بیماری‌های غیرقابل کنترل هستند، نمی‌توانند در عملیات حج امسال حضور یابند.

کد خبر 652642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.