لایحه جدید آمریکا برای تجزیه بخش تبلیغات گوگل و متا

دولت آمریکا برای محدودکردن انحصار تبلیغات آنلاین فقط به شکایت ازشرکت‌ها بسنده نمی‌کند. گروهی ازسناتورها لایحه‌ای را باهدف تجزیه کسب وکار تبلیغات شرکت‌هایی مانند گوگل و متا ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، در لایحه‌ای که از سوی سناتورهای آمریکایی با هدف تجزیه کسب‌وکار تبلیغات شرکت‌هایی مانند گوگل و متا ارائه شده است، شرکت‌های بزرگ تبلیغات دیجیتال که تراکنش‌هایی بیش از ۲۰ میلیارد دلار را کنترل می‌کنند، اجازه ندارند مالک پلتفرم‌های تبادل تبلیغات و همچنین تقاضا یا تأمین آن باشند.

مالک یک پلتفرم تأمین تبلیغات آگهی آنلاین نمی‌تواند سیستم طرف تقاضا یا برعکس را در اختیار داشته باشد. در این میان شرکت‌هایی که خرید و فروش تبلیغات را انجام می‌دهند، نمی‌توانند پلتفرم‌های دیگری داشته باشند.

شرکت‌هایی با حجم متوسط یا بزرگ‌تر که تراکنش‌هایی بیش از پنج میلیارد دلار را کنترل می‌کنند نیز به جای آنکه مناقصه تبلیغات را به طور عمدی طوری انجام دهند که به سود عملیات‌های خودشان باشد، باید فرایند را به بهترین شکل اجرا کنند.

آنها باید شفاف باشند و دسترسی عادلانه به قابلیت‌های فنی و داده را فراهم کنند. اگر آنها کسب‌وکارهایی در دو سوی بازار انجام دهند، باید اقداماتی جهت کاهش سوءاستفاده و تضاد منافع انجام دهند.

ترکیبی از سناتورهای دوجناح دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی از جمله مایک لی، ایمی کلوبوچار، تد کروز و الیزابت وارن از لایحه مذکور پشتیبانی کردند. آنها در هدف نهایی لایحه به صراحت اعلام کرده‌اند و انتظار دارند در صورت تبدیل شدن لایحه به قانون، گوگل و متا بخش‌های قابل توجهی از کسب‌وکارشان را جدا کنند.

البته به گفته سیاستمداران ممکن است آمازون نیز مشمول لایحه AMERICA شود اما سناتورهای پشتیبان لایحه گوگل را به عنوان هدف اصلی آن مشخص کرده‌اند.

آنها با توجه به آنکه شرکت مذکور با شکایت‌های متعدد از سوی وزارت دادگستری ایالت‌های مختلف آمریکا روبه‌رو است، گوگل را به دستکاری در بازار تبلیغات به شیوه‌ای غیرعادلانه متهم کرده‌اند.

منبع: مهر

کد خبر 651838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.