آبرسانی پایدار به ۲۰۰ روستای استان کرمانشاه تا پایان سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به ۲۰۰ روستای دارای تنش آبی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

رضا داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده درخصوص رفع تنش آبی در روستاهای استان کرمانشاه مقرر شد در قالب دو تفاهم نامه با قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) پروژه‌های افتتاح شود تا بتوانیم در همه روستاهای استان تنش زدایی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به آنکه ۶۶۷ روستا در استان کرمانشاه تنش آبی دارد، در قالب اولین تفاهم نامه آبرسانی به ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت. پروژه‌های این تفاهم نامه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در بهمن ماه سال گذشته به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آبرسانی به ۷۲ روستا مورد بهره برداری قرار گرفت و با برنامه‌ریزی‌هایی که بین شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، سپاه استانی نبی اکرم (ص)، قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی (ع) صورت گرفته است آبرسانی به تعداد ۲۰۰ روستای دیگر تا پایان سال ۱۴۰۲ در سطح شهرستان‌های استان کرمانشاه در دستور کار است تا مردم بتوانند از نعمت آب شرب پایدار استفاده کنند.

داوودی تصریح کرد: مقرر شده است مابقی ۳۴۹ روستای باقی مانده را تا ابتدای سال ۱۴۰۳ به پایان برسانیم و با توجه به کمبود اعتبارات و با توجه به اینکه ۳۱۸ روستا همچنان خارج از این تفاهم نامه بودند یک تفاهم نامه جدید در قالب اجرای پروژه آبرسانی به ۳۱۸ روستا بین قرارگاه آبرسانی امام حسن مجتبی (ع)، وزارت نیرو و استاندار کرمانشاه به عنوان تأمین کننده ۳۰ درصد از منابع اعتباری مورد نیاز پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی با مدت زمان سه سال و با مبلغ هزار میلیارد تومان منعقد شد.

وی ادامه داد: مقرر شد ظرف سه سال این پروژه‌ها را افتتاح و مورد بهره برداری قرار بگیرد و اهالی روستاهای استان کرمانشاه بتوانند از این نعمت و برکات آن استفاده کنند و گامی مؤثر در توسعه پایدار استان کرمانشاه برداشته شود.

کد خبر 650875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.