به گزارش ایمنا به نقل از وزارت راهوشهرسازی، حمیدرضا سیدی درباره برنامه شرکت فرودگاهها برای توسعه فرودگاه مهرآباد در سال جدید، اظهار کرد: به دلیل ورود ناوگان جدید به صنعت، سال گذشته پر خیر و برکت بود اما افزایش ناوگان محدودیتِ جا در فرودگاه مهرآباد را دو چندان میکند.
وی افزود: بهجز مهرآباد در سایر فرودگاههای کشور محدودیت جا نداریم؛ هماکنون مجبور هستیم از پارک شبانه بسیاری از هواپیماها که بیسِ پروازی آنها مهرآباد نیست جلوگیری کنیم، چراکه در مهرآباد جای پارک هواپیما بهاندازه کافی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد فرودگاه مهرآباد در دست ارگانهای مستقر است که منجربه کاهش فضای ترمینالی و پارکینگ فرودگاه شده است. بسیاری از این ارگانها پیشتر مستأجر فرودگاه بودند اما حالا در نقش مالک رفتار میکنند. برنامه ساماندهی برای الحاق اراضی به محیط فرودگاه در دستور کار است و امسال فرودگاه مهرآباد توسعه مییافت.
سیدی تصریح کرد: در سالی که گذشت ۱۷ میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد اعزام و پذیرش شدند، این فرودگاه نیاز به ترمینالی با دسترسی مناسب به پارکینگ و باند فرودگاه دارد. هماکنون ترمینالهای متعدد و پراکنده دسترسی راحت مسافران به یک پرواز راحت سخت کرده است.
وی گفت: تصمیم داریم بعد از دهها سال با ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی، فضای ترمینالی را در فرودگاه مهرآباد توسعه دهیم. هماکنون مشاور در حال انجام مطالعات برای طراحی این ترمینال است و با انجام مناقصات مربوط به طرح، در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی و ساخت این ترمینال بزرگ آغاز خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، صنعت هوایی با وجود مشکلات اقتصادی سعی میکند در ایمنی، امنیت و توسعه کمی و کیفی پیشقدم باشد.
سیدی با بیان اینکه در تاریخ بیستوهشتم اسفند ۱۴۰۱ فقط در یک روز به ۱,۵۷۵ پرواز سرویس داده شد، گفت: پیشبینی میکنیم که تعداد پروازها در تعطیلات نوروز امسال نیز افزایشی باشد. افزایش تقاضای سفر در بخش هوایی بالاست و همین موضوع نیاز به توسعه فرودگاه مهرآباد را دو چندان میکند.
نظر شما