به گزارش ایمنا، ابوالفضل کردی امروز - شنبه، سیزدهم اسفندماه- در نشست خبری، اظهار کرد: برای کنترل بازار پوشاک کشور طرحهای مختلفی در شب عید وجود دارد که یکی از آنها کنترل از طریق فضای مجازی در فروشگاههای اینترنتی است.
وی افزود: با بهرهگیری از فضای مجازی هوشمند میتوان به شکل بهتری بازار را کنترل کرد همچنین خرید برای مردم نیز راحت تر است تا در نهایت پوشاک با قیمت مناسبتری به دست مردم برسد.
معاون مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت گفت: از سال ۹۲ فعالین فروش کالا در فضای مجازی مکلف به کسب مجوز شدند تا فعالیت آنها قابل کنترل باشد.
وی ادامه داد: با مشارکت واحدهای صنفی و اتاق اصناف جشنوارههای پوشاک کیف و کفش نیز در کشور برگزار میشود به طوری که هزار واحد صنفی برای فروش در طرح هماهنگ کالای شب عید حضور دارند و نظارتهای صنفی نیز بر آنها انجام میشود.
معاون مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت تصریح کرد: ۴۵ هزار واحد صنفی در بخشهای مختلف پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، میوه و شیرینی و غیره تا به امروز در این طرح مشارکت داشتهاند که پیش بینی میشود تا ۲۰ اسفند تعداد آنها به ۱۰۰ هزار واحد برسد.
وی گفت: علاوه بر نظارتهای وزارت صنعت اتاق اصناف تعزیرات نیروی انتظامی نیز در فروش واحد اصناف در شب عید نظارت خواهند داشت.
کردی ادامه داد: در سالهای گذشته واحدهای صنفی گلایه داشتند که نمایشگاههایی که برگزار میشوند متعلق به خود واحدهای صنفی نیست اما در سال جاری تماماً نمایشگاهها و فروشهای واحد توسط خود اصناف انجام میشود.
وی در ارتباط با پوشاک برند خارجی که در بازار کشور فروخته میشود، گفت: برخی از کالاها که به نظر میرسند کالای خارجی و قاچاق است فقط اتیکت خارجی دارند و برخی از کالاها به شکلی مانند واردات چمدانی به کشور وارد شده است.
بازنگری قوانین واردات چمدانی
معاون مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت تصریح کرد: قوانین واردات مربوط به واردات چمدانی در حال بازنگری است که به دنبال آن هستیم که برای ورود با دقت تر کالا به این شکل محصولات وارداتی را به جای تعیین ارزش برای واردات آنها بر اساس وزن اجازه واردات دهیم.
وی در ارتباط با گرانی پوشاک در بازار گفت: ۹۰ درصد پوشاک موجود در بازار پوشاک اقتصادی و غیربرند است که تنها بخش کمی از آنها برند و قیمت بالایی دارند البته باید توجه داشت که تورم موجود در جامعه در پوشاک نیز تأثیر گذاشته است که البته افزایش قیمت در این بخش در مقایسه با برخی بخشها کمتر است.
کردی افزود: برای سال آینده در طرحهای فروش و نظارت پوشاک در فضای مجازی فروش کالا به صورت اعتباری و اقساطی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
منبع تسنیم
نظر شما