به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک در آینده نهچندان دور تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس الکتریکی جدید را به ناوگان حملونقل عمومی اضافه خواهند کرد و بزرگترین سامانه حملونقل برقی آمریکای لاتین را به وجود خواهد آورد. این اتوبوسها به سامانه اتوبوس تندرو وارد میشود که یک مرکز مدیریت حملونقل عمومی غیرمتمرکز با ارائه خدمات تردد پرشتاب در ۲۸۳ ایستگاه، هفت خط اتوبوس و در امتداد مسیرهایی در مجموع ۱۴۰ کیلومتری بهشمار میرود که روزانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را به مقصد میرساند. شهرداری از الکتریکیسازی تمام اتوبوسهای عمومی شهر تا سال ۲۰۳۵ خبر داده و مدعی شده است به منظور تحقق این هدف در نظر دارد از رویکردهای تکنولوژیک ارائه شده توسط کمپانی شتابدهنده استقرار خودروهای تندرو با میزان انتشار صفر کربن و رویکردهای سایر شرکتهای فناوری بهره بگیرد، ضمن اینکه برای پیادهسازی استراتژی خود از حمایت مؤسسه منابع جهان (WRI) و مؤسسه جهانی رشد سبز (GGGI) برخوردار خواهد شد.
شتابدهنده استقرار اتوبوسهای تندرو انتشار صفر از ارائه خدمات خود به مدیران آمریکای لاتین برای پیادهسازی پروژههای حملونقل با میزان انتشار صفر کربن خبر داده و مدعی شده است بهترین و کارآمدترین رویکردها را در اختیار آنها قرار خواهد داد. این کمپانی در تحقق هدف مدیران مکزیکوسیتی در راستای الکتریکیسازی ناوگان اتوبوسرانی، مسئولیت جایگزینی اتوبوسهای دیزلی با خودروهای الکتریکی را به عهده گرفتهاند.
دولت مکزیک نیز پیش از این متعهد شده بود که خدمات فنی، شامل تعریف ویژگیهای فنی اتوبوسهای الکتریکی، نظارت و ارزیابی عملکرد اولین ناوگان اتوبوسهای الکتریکی شهری، نقشهکشی برای مسیرهای اتوبوسهای الکتریکی و برآورد هزینه کلی برای تجزیه و تحلیل مالکیت خودروها، ارزیابی مدل مالی ناوگان اتوبوسرانی الکتریکی، ارائه پیشنهادهای کارآمد در مورد ساخت ایستگاههای شارژ خودروهای برقی، حمایت فنی به منظور شکل دادن تقاضای شهری برای اسناد قانونی و در نهایت ارائه بهترین پیشنهادها برای نهادهای مالی را در اختیار بخش حملونقل پایتخت قرار میدهد.
نظر شما