لزوم ورود به فاز تهاجمی در جنگ رسانه‌ای

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بر لزوم ورود به فاز تهاجمی در جنگ رسانه ای تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، سرلشکر صفوی، در کارگاه مهارت افزایی نهضت خاطره گویی دفاع مقدس در تشریح «جایگاه جنگ شناختی در جنگ ترکیبی» اظهار کرد: امروز جنگ شناختی به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت‌های فناوری که بتوان در عرض چند دقیقه اطلاعات زیادی را بین میلیاردها نفر توزیع کرد، به تهدیدی اجتماعی و ایدئولوژیک تبدیل شده است؛ بر این اساس باید در برابر الگوریتم‌هایی که قادرند تشخیص دهند چه کسی مستعد پذیرش مطالب ارسالی است و چه کسی تمایل به بازنشر آن مطالب را دارد، از خود دفاع کنیم.

وی در تشریح اهداف و روندهای جنگ شناختی گفت: جنگ شناختی در واقع نوعی جنگ برای کنترل یا تغییر نحوه واکنش افراد نسبت به اطلاعات دریافتی است و هدف آن فروپاشی دشمن از درون و تحمیل اراده سیاسی بدون اقدام سخت است که یکی از اهداف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات دشمن به‌صورت نامحسوس و غیرقابل ردیابی، از طریق دستکاری باورها و بازنمودهای ذهنی حریف و ایجاد ابهام و عدم قطعیت ذهنی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه جنگ شناختی، به‌صورت همزمان به دنبال تأثیرگذاری بر تمامی لایه‌های جامعه از مسئولان تا مردم است تصریح کرد: در جنگ شناختی بر خلاف عرصه‌های قبل، از مجموعه مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، نظامی و… بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نقطه کانونی تأثیرگذاری جنگ ترکیبی، در میدان جنگ شناختی است خاطرنشان ساخت: جنگ شناختی میدان تزریق اثرات تهدیدات گوناگون در جنگ ترکیبی است و همچنین نتایج سایر عرصه‌های جنگ ترکیبی در میدان جنگ شناختی قابل بهره‌برداری است؛ بنابراین نباید صرفاً جنگ شناختی را یکی از عرصه‌های ظهور و بروز جنگ ترکیبی دانست، بلکه جنگ شناختی، قرینه و مکمل اصلی جنگ ترکیبی است.

صفوی افزود: باید آمادگی خود را برای هجوم در جنگ رسانه‌ای و شناختی دو چندان کنیم و از حالت دفاع در این جنگ خارج و وارد فاز تهاجمی شویم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تأکید بر ضرورت ورود همه نخبگان و رسانه‌ها به عرصه جهاد تبیین، تاکید کرد: ما در سه موضوع انقلاب اسلامی به رهبری امامین انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید جبهه تبیین را بیش از گذشته فعال کنیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 641980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.