به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در حاشیه بررسی لوایج امروز _یکشنبه نهم بهمن_ جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برای تکمیل طرحهای بزرگ همچون مترو و رینگ حفاظتی و تسهیل حملونقل عمومی شهر باید مطالبهگر باشیم.
وی ادامه داد: مطالبات ما در سطح کلان وصول نمیشود در حالی که فشار آن به مردم تحمیل خواهد شد.
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان از مدیریت استان خواست تا برای شهر اصفهان بیشتر وقت بگذارد، افزود: حادثهای که شب گذشته در شهر اصفهان رخ داد این معنا و مفهوم را دارد که اصفهان در مرکز کشور مدافع این مرز و بوم است که این طور به آن حمله میشود، بنابراین مدیریت استان باید نسبت به توسعه زیرساختهای اصفهان توجه بیشتری داشته باشد.
سال آینده باید از منابع داخلی ۹ هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه کنیم
محسن رنجبر، معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: در شهرداری خود را خادم مردم میدانیم و در صدد هستیم با ارائه خدمات بهتر و توسعه شهر کیفیت زندگی مردم را بهبود ببخشیم تا نارضایتی ایجاد نشود.
وی با اشاره به قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی مپنا که معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم و کاهش آلودگی هوا برای اینکه بتوانیم خط دوم قطار شهری را راهاندازی کنیم، باید سال آینده از منابع داخلی ۹ هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه کنیم.
معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد: سال آینده برای اتوبوسرانی باید حداقل ۱,۵۰۰ میلیارد تومان و برای رینگ ترافیکی نیز هزار میلیارد تومان هزینه شود.
رنجبر با بیان اینکه برای نگهداری شهر و فضای سبز سال آینده باید پنج هزار میلیارد تومان هزینه کنیم، ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان نیز برای توسعه عمرانی محلات باید هزینه شود که مجموع این ارقام ذکر شده بودجه هزینه ۱۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری را تشکیل میدهد.
معاون مالی شهردار اصفهان گفت: عوارض آلایندگی تاکنون به شهرداری پرداخت نشده است، لذا پیگیری آن را به عنوان یک تکلیف در دستور قرار دادیم و در این راستا چهار میلیارد تومان نیز برای تأمین بودجه هزینه شهرداری از محل عوارض در نظر گرفتیم.
نظر شما