انتخاب شعار «سرزمین داستان‌های ناگفته» به‌عنوان برند گردشگری استان اصفهان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از انتخاب شعار «سرزمین داستان‌های ناگفته» به‌عنوان برند گردشگری استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی در نشست شورای پژوهش این اداره‌کل از شعار «سرزمین داستان‌های ناگفته» به‌عنوان برند گردشگری انتخاب‌شده برای استان اصفهان یاد کرد.

وی افزود: بی‌تردید انتخاب یک برند مشخص به‌ویژه برای استان پهناور اصفهان که در قلب فلات تمدن‌ساز مرکزی ایران واقع شده کاری بس سخت و دشوار است به‌ویژه اینکه این استان در کنار پیشینه‌های تاریخی، به قدمت بیش از ۱۰ هزار سال و سابقه تمدنی نزدیک به هفت هزار سال دارای اقلیمی متنوع در کنار میراث ملموس و ناملموس متنوعی است که حاصل دسترنج نیاکان خداجویمان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: طی این مدت تلاش شد تا با همکاری کارشناسان ارشد اداره‌کل و اساتید و پژوهشگران دانشگاه هنر با در نظر گرفتن جمیع تنوع و تکثر موجود در پهنه استان ضمن انجام مطالعات جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی ۲۸ شهرستان استان برند این استان در قالب هویت‌های بصری و شعاری تدوین شود.

وی تصریح کرد: طی این مطالعات مشخص شد جمعیت بیش از ۲.۵ میلیون نفری استان اصفهان، مردمی طناز، میهمان‌نواز، خلاق و هنرمند هستند و جذابیت‌های این استان از تنوع و تکثر گوناگونی برخوردار است، لذا با توجه به انجام برخی مطالعات در خصوص برند گردشگری شهر اصفهان که طی سال‌های گذشته انتخاب شده، شعار اصفهان، سرزمین داستان‌های ناگفته برای توسعه گردشگری استان پهناور اصفهان با بیش از ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع وسعت، ۲۸ شهرستان، ۸۰۰ دهستان و نزدیک به دو هزار روستا به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.

ایزدی تأکید کرد: در شورای پژوهش اداره‌کل که متشکل از کارشناسان ارشد و زبده این اداره کل است، تلاش داریم تا میان این اداره‌کل به‌عنوان یک‌نهاد فرهنگی و تأثیرگذار و دانشگاه به یک فهم مشترک دست یابیم.

کد خبر 636702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.