به گزارش ایمنا، حسین حقشناس با تشریح مهندسی ترافیکی اتصال آزادراه معلم به بلوار فرزانگان اظهار کرد: به منظور گردش به چپ خودروها بین دو بزرگراه، اتوبان یا دو جاده به یکدیگر، بهطور معمول با احداث تقاطع غیرهمسطح از سمت راست بزرگراه اول، خودروها هدایت میشوند و طی مسیر با گذر از زیر یا روی عرشه پل به سمت چپ به مسیر خود ادامه میدهند.
وی افزود: یکی از مسیرهایی که مانع ورود کامیونها به شهر اصفهان میشد، انتهای آزادراه معلم به سمت خیابان کاوه بود که با اجرای پل «شریعتی» در زمانهای قدیم، خودروهای سبک و سنگین به سمت چپ هدایت و وارد اتوبان فرزانگان میشدند.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به اخطارها و نصب علائم کاهنده سرعت در پایان آزادراه معلم، خودروها همچنان تمایل به سبقت داشتند و با خودروهای در حال گردش به چپ روبهرو میشدند که بر این اساس در محل این تقاطع، تصادفات شدیدی رخ میداد.
وی افزود: بر این اساس طرح ایمنسازی این تقاطع به عنوان یکی از پروژههای شاخص ترافیکی شهر اصفهان مطرح و اجرای آن به صورت مشترک به شهرداری مناطق هفت و ۱۲ واگذار شد.
حقشناس با اشاره به اجرای احداث محور اتصال آزادراه معلم به بلوار فرزانگان به طول دو کیلومتر و عرض ۱۵ متر از پروژههای شاخص و مهم ایمنسازی شهر اصفهان با هزینه ۵۵۰ میلیارد ریال در سال جاری تصریح کرد: با توجه به حجم آزادسازی مورد نیاز پروژه در منطقه ۱۲ به طول مسیر بیش از یک کیلومتر، بیشترین هزینه این پروژه با هزینهای بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال در این بخش انجام شده است.
وی با بیان اینکه با اجرای عملیات عمرانی، تکمیل روشنایی معابر و نصب سایر علائم راهنمایی و رانندگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که یکی از پروژههای شاخص ایمنسازی مهم شهر اصفهان که نقش مؤثری در کاهش تصادفات محور اصلی شهر اصفهان داشته است با تلاش شهرداری مناطق هفت و ۱۲ به ثمر نشست.
نظر شما