روند نرخ‌گذاری تاکسی‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان، روند نرخ‌گذاری تاکسی‌ها در سال جاری را تشریح کرد.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم اقدامات خوبی در شهر انجام شود، باید تمام دستگاه‌های متولی به میدان بیایند که برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز این موضوع صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه ۷۲۰۰ خودروی فرسوده به‌عنوان تاکسی در سطح شهر اصفهان فعالیت می‌کنند که عدد قابل توجهی است، ادامه داد: پیشنهادات مختلفی از سوی سازمان تاکسیرانی برای نوسازی ناوگان مطرح شد که از جمله آنها می‌توان به ارائه وام از سوی صنایع پول‌ساز به رانندگان اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در راستای کاهش خطرات مباحث زیست‌محیطی و زیبا شدن شهر گام برداریم، استانداری، فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر باید پای کار بیایند تا همچون افزایش و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال جاری، بتوانیم ناوگان تاکسیرانی را نیز نوسازی کنیم.

وی با اشاره به نرخ‌گذاری کرایه تاکسی گفت: نرخ‌گذاری تاکسی‌های گردشی، سرویس مدارس، آژانس‌ها و خطوط بر عهده سازمان تاکسیرانی است که پس از تحلیل‌های مربوطه و اقدامات کارشناسی، تقدیم هیئت مدیره این سازمان می‌شود و با تصویب آن لازم‌الاجرا خواهد شد.

پرورش با بیان اینکه اقدامی که در سال جاری علاوه بر تحلیل‌ها و اقدامات کارشناسی شاهد بودیم، دریافت نرخ پیشنهادی از رانندگان بود، تاکید کرد: این اقدام به این دلیل انجام شد تا کسی که به صورت مستقیم با شهروندان سروکار دارد، بهتر می‌تواند نگاه کارشناسی داشته باشد؛ البته این بدان معنا نیست که برای نرخ‌گذاری به‌صورت یک طرفه، راننده مبنا بوده است، بلکه پس از چکش‌کاری و در نظر گرفتن تمهیدات و تغییرات لازم، نرخ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و سپس برای تأیید در مرحله پایان به فرمانداری ارسال شد.

وی اضافه کرد: ابتدای امسال تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان و بانک رسالت منعقد شد که طبق آن یک کارت «ایساکو کارت» در اختیار رانندگان قرار گیرد و تا سقف ۳۰ میلیون تومان با تنفس سه ماهه و بازپرداخت شش ماهه، تسویه می‌شود که به دلیل زمان بازپرداخت کم، مورد استقبال رانندگان قرار نگرفت.

کد خبر 636366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.