جبران کمبود نیروهای خدماتی مدارس با ورود ۱۱ هزار نیرو

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: برای جبران کمبود نیروهای خدماتی در مدارس مقرر شده که ۱۱ هزار نیرو به بدنه آموزش‌وپرورش وارد شود و کم‌وکیف ورود آن‌ها به وزارتخانه ابلاغ شده است.

سیدعلی مدینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تمام کارکنان آموزش‌وپرورش در قسمت‌ها مختلف با تلاش درصدد هستند تا وضعیت آموزش‌وپرورش هر روز به سمت شرایط مطلوب‌تر حرکت کند، اظهار کرد: موضوع به‌کارگیری ۱۱ هزار نیرو خدماتی مدارس در سازمان اداری و استخدام نیز مورد گفتمان قرار گرفته است، اما در حال حاضر باید کمبود نیروها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های آینده، بودجه و برنامه‌ریزی در آموزش‌وپرورش بر اساس بهره‌وری خواهد بود، افزود: در اصلاح ساختارها و رفتارهای مدیریتی باید تلاش کنیم و از روش‌های نوین مدیریت در مجموعه تحت نظر استفاده شود.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره انتصابات در نواحی و مناطق استان، تاکید کرد: رعایت شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی الزامی و شرایط احراز پست بسیار مهم است و در کارنامه مدیریت نباید اقداماتی خلاف شرع و قانون انجام شود و نیروهایی که مشمول تغییر رسته هستند، براساس مجوز صادر باید به‌کارگیری شوند.

وی ادامه داد: بررسی شناسه ملی مدارس که طی آذرماه ابلاغ شده است، باید با دقت و در اسرع وقت صورت گیرد، همچنین در فضاهای آموزش‌وپرورش نیز لازم است توجه و سرعت لازم لحاظ شود.

مدینه درباره حضور و غیاب نیروهای ورودی سال ۱۴۰۱، گفت: نباید در این زمینه کوتاهی مشاهده شود و نیز در تشکیل و ارسال پرونده‌های بازنشستگان سرعت و تدقیق لازم در دستور کار باشد تا این افراد دچار قطعی طولانی‌مدت حقوق و مزایا نشوند.

وی با بیان اینکه ابلاغ‌های غیرموظف حق‌التدریس به زودی ارائه می‌شود، اظهار کرد: این موارد تنها بر اساس ضوابط اصلاحی در منطقه باید انجام گیرد، لازمه وضعیت کلی نواحی و مناطق، دقت، نظم و کنترل ابلاغ‌های صادر شده است، علاوه‌بر آن باید مغایرت ابلاغ‌های سال جاری نیز بررسی و اصلاح شود.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره مبالغ قابل توجهی که طی امسال برای جیره غذایی، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و مراکز شبانه‌روزی واریز شده است، افزود: لازم است بر نحوه هزینه‌کرد آن‌، نظارت دقیق‌تر انجام شود.

کد خبر 629734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.