رسول میرباقری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، درباره مشکلات سامانه اصنو (سرا ۱۰) اظهار کرد: یکی از سیاستهای شورای ششم در جهت شفافسازی و تسهیل فرایندهای الکترونیکی بوده است.
وی با بیان اینکه سامانه اصنو (سرا ۱۰) یک سیستم نوپا است، افزود: هر سیستم و برنامه جدید در ابتدای کار با ضعفهایی روبهرو است، لذا با برگزاری جلسات و تشکیل کارگروههای ویژه در حال برطرف کردن ایرادهای آن هستیم.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: قطعی اینترنت باعث نارضایتی برخی شهروندان شده است که با هماهنگی سازمان فاوا و شرکت پشتیبان در حال برطرف کردن این مشکل هستیم.
میرباقری در پاسخ به این سوال که آیا ارائه خدمات غیرحضوری در حوزه شهرسازی طبق برنامه پیش رفته است؟، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان، این سیستم مطابق برنامه پیش رفته است، اما بعضی مشکلات از جمله نداشتن آشنایی کافی شهروندان با این سامانه وجود داشته است که از طریق آموزش به آنها، کافینتها و کارکنان شهرداری در حال رفع آن هستیم.
به گزارش ایمنا، الکترونیکیشدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، مورد توجه برنامهریزان شهری قرار گرفته است و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات بهشمار میرود. شهرداری اصفهان نیز در این دوره مدیریتی تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفافسازی روند فعالیت بخشهای مختلف به نفع مردم را دارد و تدوین و اجرای طرح «شفافیت و سلامت اداری» نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری اصفهان از ابتدای سال جاری به صورت جدی پیادهسازی شده است؛ در این میان طرح صدور پروانه الکترونیک اقدام شاخصی در این زمینه بهشمار میرود که گامی در راستای شفافسازی و اجرای حداکثری قانون و تسریع در پاسخگویی و پیشگیری از بروز تخلفات است.
نظر شما