حسین حقشناس در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خط یک متروی اصفهان با وجود بهرهبرداری، از نظر ایمنی و قراردادی دارای مشکلاتی بود که با تلاشهای انجام شده، این مشکلات رفع شده است.
وی با بیان اینکه تلاش داریم با افزایش ظرفیت خط یک، سرفاصلههای رسیدن قطار شهری را کاهش دهیم و از ۱۱ دقیقه که به هشت دقیقه برسانیم، ادامه داد: برای این منظور باید پیش نیازهای این موضوع از جمله رفع ایراد قطارهای در حال تعمیر انجام شود و برنامه زمانبندی نیز اصلاح شود و خرید قطار جدید نیز در برنامه قرار دارد.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در صورتی که کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارهای خط یک به هشت دقیقه محقق شود، ظرفیت جابهجایی مسافر افزایش مییابد؛ در حال حاضر توان جابهجایی مسافر ۱۰۰ هزار مسافر در روز است که حدود ۷۰ هزار نفر از این ظرفیت استفاده میشود و پس از کاهش سرفاصله، امکان جابهجایی مسافر تا ۱۵۰ هزار نفر در روز امکانپذیر خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین با افزایش ظرفیت مترو، امکان اتصال خطوط دوچرخه و دیگر سیستمهای حملونقلی به ایستگاهها و افزایش تقاضا نیز فراهم میشود.
حقشناس با بیان اینکه در حال حاضر خط یک مترو از ایستگاه دفاع مقدس (پایانه صفه) تا ایستگاه قدس (عاشقآباد) فعال است، تصریح کرد: در برنامههای توسعه، ادامه این خط تا میدان استقلال (دانشگاه صنعتی) و بعد از آن تا شاهینشهر قرار دارد و از سوی دیگر این خط تا بهارستان ادامه پیدا میکند.
وی ادامه داد: شاهینشهر و بهارستان ساخت خطوط مترو را آغاز کردهاند و اصفهان نیز باید بخش توسعه خط یک را انجام دهد، چراکه بودجه آن نیز پیشبینی شده است.
نظر شما