سیدمحسن واعظیفر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیشرفت ایستگاههای خط دو متروی اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۶ ایستگاه اولویت اول خط دو متروی اصفهان ۱۵ ایستگاه در حال تکمیل است و کار به حد مطلوب پیش میرود.
وی در خصوص روند فعالیت دستگاه حفار مکانیزه (TBM) و سگمنتگذاریها، افزود: TBMهای خط دو متروی اصفهان زیر زمین از دو طرف در حال حرکت است و همزمان سگمنتگذاریها انجام و تونلها حفاری میشود، بر این اساس چنانچه با مشکل خاصی مواجه نشویم تا حدود دو ماه آینده TBM جبهه غربی به ایستگاه خلجا میرسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مهرماه امسال TBM تونل شرقی جبهه شمالی خط دو متروی اصفهان از ایستگاه شاهد عبور کرد و TBM تونل غربی حدفاصل ایستگاه لاله تا ایستگاه شاهد در حال حفاری است و تا سه ماه آینده وارد ایستگاه شاهد میشود.
وی خاطرنشان کرد: TBM تونل شرقی جبهه شمالی که وارد ایستگاه شاهد شده است، توسط پیمانکار در حال اورهال و تعویض ابزارهای لازم است تا برای حرکت به سمت ایستگاه طوقچی آماده شود، لذا امیدواریم بتوانیم طبق برنامه خط دو مترو را به سرانجام برسانیم.
واعظیفر با اشاره به ایستگاههای خط دو متروی اصفهان، ادامه داد: این خط از شمال شرق اصفهان از ایستگاه دارک آغاز شده است و با گذر از ایستگاههای حرم زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، طوقچی، ابنسینا، امام علی (ع)، حافظ، آمادگاه، امام حسین (ع)، خلجا، چهارسو، شهید خرازی، کهندژ، جاوان، صمدیه، رهنان، پیامنور، ماربین و شمس به ایستگاه خمینیشهر میرسد.
وی افزود: برای احداث ۱۶ ایستگاه اولویت نخست خط دو متروی اصفهان، برنامهریزی به گونهای انجام شده است تا هر ایستگاه به نحوی احداث شود که در زمان رسیدن تیبیام، نیاز به سگمنتگذاری نباشد؛ این برنامه تاکنون در ایستگاههای این خط به خوبی پیش رفته و محقق شده است.
نظر شما