حجتالله مرادی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۲۴۳۰ دستگاه تاکسی زرد خطدار در اراک وجود دارد که از این تعداد ۱۸۱۰ دستگاه تاکسی بالای ۱۰ سال عمر دارند و فرسوده هستند و عمر تنها ۶۲۰ دستگاه باقی مانده زیر ۱۰ سال است.
وی افزود: شهرداریهای کشورهای توسعهیافته در راستای کاهش آلایندگیها و ترافیک بیشتر عرض معبر را به عابران پیاده، دوچرخهسوار، حملونقل عمومی و خودروی شخصی اختصاص میدهند.
معاون امور زیربنایی و حملونقل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: شهرداری در معابر پرترافیک شهر خطوط ویژهای برای عبور ناوگان حملونقل عمومی، تاکسی و اتوبوس طراحی کرده است، اما کمعرض بودن معابر موجب میشود دیگر خودروها در این مسیرها تردد داشته باشند.
مرادی تصریح کرد: شهرداری در راستای حمایت از ناوگان عمومی حملونقل شهر و کاهش آلودگی هوا خطوط مجزایی را برای تاکسیها و سرویسهای ۱۸۲۸ و ۱۸۲۹ که با مدارس همکاری میکنند، در جایگاههای CNG در نظر گرفته است تا رانندگان در صفهای طولانی پمپهای گاز منتظر نمانند.
وی با بیان اینکه این طرح در هر ۹ جایگاه CNG تحت نظارت شهرداری اراک اجرایی شده است، اضافه کرد: خطوط تاکسیرانی بخش مهمی از حملونقل شهری است که باید توجه ویژهای به آن داشت، بیش از ۲۴۰۰ تاکسی در حال خدمترسانی است که تعمیر و بهروزرسانی آنها به دلیل مستهلک بودن بخشی از وسایل و بالا بودن هزینه تعویض، دشوار شده است.
معاون امور زیربنایی و حملونقل شهرداری اراک گفت: کاربران موتورسیکلت الزامی برای اخذ دفترچه معاینه فنی ندارند، اما شهرداری اراک احداث مرکز تست معاینه فنی موتورسیکلتها را نیز آغاز کرده است.
نظر شما