اجرای طرح ضدبارداری برای کبوترهای بروکسل

شهر بروکسل بلژیک، اجرای یک سیاست آزمایشی سه‌ساله را در نظر گرفته است که بر اساس آن شهرداری تصمیم گرفته است که جمعیت کبوترهای شهر را کنترل کند تا از بروز بیماری در سایر پرندگان و همچنین شهروندان جلوگیری شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر بروکسل تصمیم گرفته‌اند یک پروژه آزمایشی برای کنترل جمعیت کبوترهای شهر را گسترش دهند. این پروژه از ذرت حامل مواد ضدبارداری استفاده می‌کند که در نقاط کلیدی ازدحام پرندگان مانند پشت‌بام‌ها و میدان‌ها برای پرندگان کبوترها پخش می‌شود. این ذرت‌ها از طریق دستگاه‌های خودکار در مکان‌های مختلف پاشیده می‌شود. طبق اظهارات رسمی، این اقدام تاکنون منجر به کاهش حدود ۲۰ درصدی جمعیت پرندگان شده است.

شورای شهر بروکسل سه سال پیش این پروژه را برای مهار جمعیت کبوتر در میدان کلمنتینا در لاکن راه‌اندازی کرد. با موفقیت اولیه، آنها تصمیم گرفتند به تدریج ابتکار عمل را در مکان‌های دیگر شهر با بیشترین تعداد کبوتر گسترش دهند. برای حفظ سلامت پرندگان، شهرداری از کمک دام‌پزشکان برای توسعه ابزارهای مناسب به منظور کنترل جمعیت کبوترها بهره گرفت.

اجرای طرح ضدبارداری برای کبوترهای بروکسل

علاوه بر این، ذرت‌ها با داروی "نیکاربازین" فرآوری شده است که علاوه بر اثر ضد بارداری، به مقابله با انگل‌های پرندگان کمک می‌کند. با این حال، این دارو فقط برای حدود چهار تا شش روز کار می‌کند و مهم‌تر از همه، پرندگان شهر را برای همیشه نابارور نمی‌کند.

سخنگوی زوبیدا جلاب، عضو شورای شهر در امور فضاهای سبز، نظافت عمومی و رفاه حیوانات، در این رابطه توضیح داد که بین نوامبر ۲۰۲۱ و فوریه ۲۰۲۲، تعداد کبوترها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است که علت آن به خوردن این ذرت‌ها توسط پرندگان نسبت داده شده است.

غذا دادن به کبوترهای شهری باعث ایجاد جمعیت غیرطبیعی آن‌ها می‌شود و این ازدحام بیش از حد می‌تواند شیوع بیماری در انسان و سایر پرندگان وحشی را همراه داشته باشد.

کد خبر 619625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.