به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سالها شایعه شده بود که شرکت اپل قصد دارد برای رقابت با گوگل موتور جستوجو توسعه دهد، اما تاکنون جزئیاتی از این اقدام در دسترس قرار نگرفته است. گوگل همچنان سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار به اپل پرداخت میکند تا به عنوان موتور جستوجوی پیشفرض آیفون باقی بماند.
آخرین اقدام اپل در حوزه جستوجو این است که در iOS 16 دکمهای برای جستوجوی اسپاتلایت در پایین صفحه اصلی آیفون اضافه کرده است. اکنون به جای اینکه برای ورود به اسپاتلایت انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید، به سادگی میتوانید بر گزینه Search ضربه بزنید. اگرچه این تغییر در نگاه اول بسیار کوچک به نظر میرسد، نشاندهنده تمایل اپل به استفاده از جستوجوگر این شرکت برای اجرای برنامههای مختلف است.
گفته میشود اپل با استفاده از قابلیتهای Laserlike، ویژگیهای سیری و اسپاتلایت را تقویت خواهد کرد. تیم مربوطه در حال توسعه قابلیتهای جستوجویی است تا شاید بتوان با گوگل رقابت کرد.
نظر شما