به گزارش ایمنا، در پی اعلام مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و برخی اطلاعات کسب شده مبنی بر تصمیمات حمایتی این وزارتخانه برای کسبوکارهای متضرر شده از قطعی اینترنت، شورای رقابت بر رعایت ضوابط رقابتی در اجرای این اقدام حمایتی تأکید کرد.
مرکز ملی رقابت اعلام کرد: این حمایت که در قالب بسته تبلیغاتی انجام خواهد شد، مشمولان متعددی دارد. از یک سو کسبوکارهای کوچک، متوسط و بزرگ متعددی وجود دارند که هریک به نوعی از قطعی دسترسی به فضای مجازی متضرر شدهاندف از سوی دیگر علاوه بر سازمان صداوسیما، بسترهای متعدد دیگری برای انجام تبلیغات فعال هستند؛ از همین رو احتمال ارتکاب برخی رویههای ضدرقابتی در اجرای تبعیضآمیز این حمایت وجود داشته و ضرورت دارد ضوابط رقابتی مطرح در فصل نهم قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ به ویژه موضوع ماده ۵۲ این قانون رعایت شود و هرگونه کمک دولتی به کسبوکارها از طریق فرآیندی شفاف و مبتنی بر ضوابط و معیارهای متعارف، متوازن و رقابتی به مشمولان بسته حمایتی تعلق گیرد.
بر این اساس، شورای رقابت خواستار ارائه گزارش دقیق و اطلاعات کامل از اجرای مراحل و فرآیند حمایت مذکور و ذکر مبانی قانونی و مستندات مبالغ تخصیص یافته به مشمولان این حمایت شده است.
نظر شما