آنچه باید در ارتباط با وایت پیپر بدانیم؟

امروزه برای پروژه‌های کریپتو، وایت پیپر از نظر بسیاری افراد مهم‌ترین بخش راه‌اندازی است. وایت پیپر ارز دیجیتال نیاز واقعی برای شروع یک پروژه است و حتی قبل از راه‌اندازی وب‌سایت یک پروژه، باید وایت پیپر ارز دیجیتال آن نوشته شود.

اما وایت پیپر چیست؟ آیا تاثیری روی قیمت ارز دیجیتال دارد؟ چرا سرمایه‌گذاران قبل از رفتن به یک صرافی ارز دیجیتال برای خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود، باید وایت پیپر آن را مطالعه کنند؟ این مقاله را از دست ندهید.

تعریف برگه سفید

برگه‌های سفید زاییده افکار دولت بریتانیا هستند و حدود 100 سال است که وجود دارند. این برگه‌ها در مورد تصمیمات کلیدی اتخاذ شده توسط برخی سازمان‌های دولتی، به مردم اطلاع‌رسانی می‌کردند. امروزه وایت پیپر یک ابزار بازاریابی است و از آن برای متقاعدسازی و تاثیرگذاری روی تصمیم افراد استفاده می‌شود. پس چرا به آن کاغذ سفید می‌گویند؟ این نام‌گذاری توسط دولت بریتانیا انجام شده است و «سفید» بودن یک برگه نشان می‌دهد که آن برگه در دسترس عموم قرار دارد. از آن زمان این مقاله علمی سنتی در حوزه عمومی منتشر می‌شود. از زمانی که نوشتن برگه‌های سفید وارد مرحله استفاده تجاری شده‌ است، هدف این است که همه مشتریان بالقوه آن را بخوانند. برگه‌های سفید نه مقاله‌هایی پر از زرق‌وبرق و نه نشریه‌هایی بسیار پرفروش هستند؛ بلکه به‌عنوان اسنادی «جدی» و مشابه با مقالات علمی ارائه می‌شوند. پس هدف از نوشتن آنها چیست؟

فلسفه اصلی نوشتن وایت‌پیپرها ارائه آموزش است. امروزه این مقالات به مردم در مورد محصولات و خدمات پروژه آموزش می‌دهند. از آنجایی که برگه‌های سفید معمولاً در وب‌سایت‌ها منتشر می‌شوند، نوعی بازاریابی درونگرا به حساب می‌آیند. در بازاریابی بنگاه به بنگاه (B2B) از برگه‌های سفید برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. مانند ارتقاء رهبری فکری و افزایش فهرست ایمیل. همچنین برای ایجاد مشروعیت برند و تبدیل مشتریان احتمالی به خریدار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وایت پیپر ارز دیجیتال چگونه نوشته می‌شود؟

بسیاری از افراد برای نوشتن وایت پیپر ارز دیجیتال به دنبال قالب می‌گردند، اما وجود قالب اصلاً ضروری نیست و آنها بیشتر به عنوان دستورالعمل به کار می‌آیند. تا زمانی که یک نویسنده ساختار یک برگه سفید را بشناسد و نحوه کار همه بخش‌ها با هم را درک کند، نیازی به قالب ندارد. برگه سفید باید با توجه به سوالات مخاطبان هدف، پروژه مورد نظر را فروشندگی کند.

تعداد کلمات وایت پیپر

مقاله سفید لازم نیست طولانی نوشته شود، اما به کوتاهی پست‌های وبلاگ هم نباید باشد. البته که پست‌های وبلاگی طولانی نیز وجود دارند اما هدف آن‌ها با هدف وایت‌پیپر متفاوت است. برای مثال، اهداف پست‌های وبلاگ شامل پرورش مخاطب یا هدایت ثبت‌نام‌های فعال به یک وبینار است. اقداماتی از این دست، هیچ هزینه‌ای برای مخاطب ندارد. بنابراین هدف از نوشتن و در نتیجه نوع نگارش، تفاوت قابل توجهی دارد با برگه‌های سفید دارد. در مقابل، در صنعت کریپتو مخاطبانی که یک وایت پیپر ارز دیجیتال را می‌خوانند باید متقاعد شوند که وقتی به صرافی ارز دیجیتال می‌روند تا برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنند یا قیمت ارز دیجیتال را ببینند، از میان همه دارایی‌هایی که آنجاست، اقدام به خرید ارز دیجیتال کند که دقایق یا ساعاتی قبل در حال خواندن برگه سفید آن بود.

اقداماتی که نویسنده وایت پیپر انجام می‌دهد

نویسنده یک وایت پیپر ارز دیجیتال قبل از نوشتن یک کلمه یا حتی قبل از انجام تحقیقات خود، باید مخاطب هدف را شناسایی کند. این کار که در علم بازاریابی محتوایی به آن «شناخت پرسونا» گفته می‌شود، اولین اولویت برای نوشتن برگه سفید است. بدین ترتیب، نویسنده می‌تواند به سرعت زبانی را که باید در مقاله استفاده کند و همچنین روان مخاطب خود را مشخص کند. این رویکرد نه تنها در نوشتن بلکه همچنین باید در جهت تحقیق نیز کمک کند.

تحقیق سنگ بنای یک برگه سفید است. آن شامل بررسی تیم پروژه، جنبه‌های فنی محصول یا خدماتی است که قرار است ارائه شود و همچنین پاسخ به این سوال که چرا ارز دیجیتال مورد نظر بهترین راه‌حل برای یک مشکل قدیمی است. نکته مهم دیگر اینکه از آنجایی که خوانندگان با دقت بالایی وایت پیپر ارز دیجیتال مورد نظر خود را می‌خوانند، در جنبه‌های فنی نگارش جایی برای خطا وجود ندارد.

آنچه باید در ارتباط با وایت پیپر بدانیم؟

محتوای یک برگه سفید چیست؟

به گفته مایکل استلزنر، نویسنده کتاب «نوشتن برگه‌های سفید»، وایت پیپر باید با مشکل یا چالشی شروع شود که خواننده با آن مواجه است. انجام این کار ساده‌ترین راه برای جلب توجه مخاطب و تحریک نقاط ضعف آنهاست. سپس هدف این است که آمار، نمودارها و حقایق ارائه شوند تا مخاطبان نکات اصلی مقاله را به دست آورند. در نهایت، خدمات یا محصول ارائه شده توسط تیم پروژه به عنوان راه حل به مخاطب ارائه می‌شود. اگر نویسنده اثری با کیفیت تولید کرده باشد، راه حل به خوبی مرتبط با مشکل خواهد بود.

معرفی اعضای تیم

پس از اینکه راه حل به طور قانع‌کننده ارائه شد، گام بعدی نمایش تیم است. این بخش باید بدون توسل به زبان فروشندگی، خواننده را متقاعد کند که تیم قادر است به وعده‌های پروژه (یعنی راه حل) عمل کند.

این بخش ممکن است شامل عکس‌های واقعی، بیوگرافی‌های کوتاه، لینک به نمایه‌های لینکدین و/یا توییتر اعضای تیم باشد. گاهی اوقات، تیم‌ها یک NFT را به عنوان تصویر نمایه خود انتخاب می‌کنند؛ اگرچه ممکن است این کار بهترین روش برای جلب اعتماد نباشد. تصویر نمایه باید سیگنال‌های اعتماد خواننده را به کاوش بیشتر دعوت کند و در عین حال به آنها نشان دهد که تیم چیزی برای پنهان کردن ندارد.

آنچه باید در ارتباط با وایت پیپر بدانیم؟

علاوه بر موارد فوق، وایت پیپر ارز دیجیتال ممکن است اطلاعاتی در مورد انتشار توکن و ملاحظات بازار ارائه دهد. این اطلاعات باید شامل جزئیات مربوط به توکن‌ باشد. مانند ارزش آنها (قیمت ارز دیجیتال)، تعداد توکن‌های در گردش و صرافی ارز دیجیتال که قرار است در آن منتشر شود.

در نهایت مقاله سفید می‌تواند با یک نقشه راه به پایان برسد. نقشه‌های راه معمولاً به اهداف فصلی تقسیم می‌شوند. این نقشه به خوانندگان کمک می‌کند تا آنچه که قبلاً در مقاله خوانده‌اند (به‌ویژه مشکلاتی که به آنها پرداخته می‌شود) را با راه‌حل‌هایی که پروژه ارائه می‌دهد، ارتباط دهند.

با داشتن چنین نقشه راهی، مقاله به مخاطبان هدف کمک می‌کند تا پروژه را به شکل ملموس‌تری مفهوم‌سازی کنند. هنگامی که پروژه راه‌اندازی شد، خوانندگان و سرمایه‌گذاران به طور یکسان می‌توانند از نقشه راه برای ردیابی اینکه آیا تیم به اهداف اعلام شده خود می‌رسد یا خیر استفاده کنند. از سویی دیگر، نقشه راه به مسئول نگه داشتن تیم کمک می‌کند. آیا آنها به اهداف اعلام شده خود می‌رسند؟ از آنجایی که تیم می‌داند مخاطب در حال تماشای اوست، از دست دادن یک هدف می‌تواند به اعتبار پروژه آسیب برساند.

قالب‌بندی و طراحی وایت پیپر ارز دیجیتال

پس از تکمیل نوشتن وایت پیپر، قالب‌بندی آن در اولویت قرار می‌گیرد. خوانایی در بسیاری از این مقالات نادیده گرفته شده است و ناخوانا هستند. از آنجایی که پذیرش ارز دیجیتال به عنوان جریان اصلی در حال انجام است، قیمت ارز دیجیتال هر روز بیشتر می‌شود و صرافی ارز دیجیتال به محل کسب بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تبدیل شده‌ است، مهم است که در نوشتن وایت پیپر به حضور افراد مبتدی در بین مخاطبان توجه شود. افرادی که تازه وارد دنیای کریپتو شده‌اند، معانی بسیاری از اصطلاحات رایج را نمی‌دانند. همیشه بهترین کار این است که هنگام نوشتن باید تصور شود مخاطب سر کلاس آمادگی پیش از ورود به صرافی ارز دیجیتال نشسته‌ است و نویسنده آموزگار است.

فضاهای خالی وایت پیپر

یکی دیگر از ملاحظات قالب‌بندی، فضاهای خالی است. خواندن برخی از وایت‌پیپرهای ارز دیجیتال سخت است، زیرا کمبود فضای خالی خواننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نویسندگان باید مطمئن شوند که از هر ۴ طرف به اندازه کافی فضای خالی وجود دارد. توجه ویژه به فاصله بین پاراگراف‌ها و سایر عناصر بسیار مهم است. عناصر دیگر ممکن است شامل نمودارها، تصاویر و سایر دارایی‌های بصری باشد که به انتقال نکات اصلی کمک می‌کند.

با دادن فضای خالی کافی به خواننده، مقاله به آنها کمک می‌کند تا «نفس بکشند»، مکث کنند و قبل از رفتن به بخش بعدی استراحت کنند. شاید فکر کنید غیرمنطقی است، اما این وقفه‌ها به خوانندگان اجازه می‌دهد تا اطلاعات را هضم کنند و تا آخر به خواندن ادامه دهند.

تصمیمات طراحی نباید به تخیلات تیم واگذار شود. یک مقاله استثنایی و خوب می‌تواند پروژه را به‌طور مستقل بفروشد، البته تا زمانی که توکنومیک درست باشد. اگر صاحبان پروژه از طراحی غافل نشوند، حتی مقاله خشک و علمی‌ای مانند وایت پیپر ارز دیجیتال به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحان گرافیک می‌توانند در مورد مسائل قالب‌بندی که در بالا ذکر شد کمک کنند. با این حال، محلی که طراحان اثر خود را به جای می‌گذارند، اطمینان از همسویی تمام عناصر طراحی بصری با پیام‌ها و هویت برند است. انجام این کار تجربه مشتری لذت بخش و روانی را برای مخاطب هدف تضمین می‌کند.

منبع :

https://www.rasadeghtesadi.com

کد خبر 616122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.