سیدمحسن واعظیفر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای پروژه متروی اصفهان سه خط پیشبینی شده است که خط یک آن به طول حدود ۲۲ کیلومتر از ایستگاه قدس واقع در خیابان امام خمینی (ره) تا ایستگاه دفاع مقدس در نزدیکی پایانه صفه با ۲۰ ایستگاه به بهرهبرداری رسیده است و ظرفیت جابهجایی حدود یکصد هزار مسافر را در روز دارد.
وی با اشاره به احداث خط دو متروی اصفهان، گفت: این خط به طول ۲۴.۷ کیلومتر از شمال زینبیه و محله دارک آغاز شده است و به میدان شهدای خمینیشهر ختم میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه برای خط دو متروی این کلانشهر ۲۳ ایستگاه پیشبینی شده است که اولویت اجرا در این خط، ۱۶ ایستگاه است، خاطرنشان کرد: فاز نخست احداث خط دو از دارک تا خیابان کهندژ در حال اجرا است و عملیات حفاری آن از دو جبهه کاری شمال و غرب همزمان در حال انجام است.
وی با اشاره به ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM به ایستگاه شاهد در مسیر خط دو متروی اصفهان، خاطرنشان کرد: ایستگاه شاهد، پنجمین ایستگاهی است که دستگاه حفار از سمت شمال شرق (دارک) بدون خطا وارد آن شد که این موفقیت را مرهون تلاش کارگران و مهندسان هستیم.
واعظیفر با اشاره به فعالیت دستگاه TBM از جبهه غرب، اضافه کرد: عملیات حفاری با استفاده از یک دستگاه حفار مکانیزه به قطر ۹.۵ متر از ایستگاه شهید حجازی واقع در خیابان کهندژ آغاز شد و پس از عبور از بزرگراه شهید خرازی به ایستگاه شهید خرازی در خیابان صاحب روضات رسید؛ در ماههای گذشته این دستگاه وارد ایستگاه کاشانی شده و در حال حاضر نیز عملیات حفاری در ایستگاه خلجا در حال انجام است.
وی گفت: عملیات اجرایی خط دو متروی اصفهان طبق برنامه پیش رفته است و دو دستگاه TBM پس از دمونتاژ، از ایستگاه ابنسینا خارج میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه هزینههای احداث مترو بسیار زیاد است، افزود: تأمین منابع مالی این پروژه بسیار سخت است، اما مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تأمین آن بهکار گرفته است که جای قدردانی دارد.
نظر شما