به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس قانون تغییرات اقلیمی ۲۰۲۱ اسپانیا، مدیران شهرهایی با بیش از ۵۰ هزار جمعیت موظف هستند اقدامات ویژهای برای کاهش انتشار کربن و در نتیجه به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا اعمال کنند. برنامهریزان والنسیا نیز به تبعیت از این قانون در تلاش هستند یکی از مناطق شهر را به محلهای با میزان انتشار صفر کربن تبدیل کنند که به منظور تحقق هدف خود، حملونقل را بیش از هر عامل دیگری مورد توجه قرار دادهاند.
قانون جدید والنسیا مبنی بر اعمال جریمه برای کاربران موتورهایی با سطح آلایندگی بالا، در زمانهایی با بیشترین میزان آلودگی هوا در شهر پیاده خواهد شد. این اقدام بخشی از تلاش مدیران برای کاهش تردد از طریق خودروهای موتوری خواهد بود که در نهایت به کاهش انتشار کربن و به حداقل رسیدن آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی منجر خواهد شد. مدیران تاکنون از جزئیات دقیق طرح جدید سخنی به میان نیاورده و ادعا کردهاند که پس از رسیدن به توافق کلی در این زمینه، گزارش نهایی را در اختیار مردم قرار خواهند داد.
نصب ۲۷۰ دوربین دیجیتالی در منطقه بدون کربن والنسیا از اوایل سال ۲۰۲۳ در رأس اهداف مدیران برای تحقق هدف خود در زمینه کاهش اثرات جزایر گرمایی از طریق محدودیت وسایل نقلیه آلاینده هوا خواهد بود که قرار است مذاکرات بیشتری برای اثربخشی آن میان مدیران شهر برگزار شود.
گزارشها حاکی است که در ژانویه سال ۲۰۲۰، مدیران بارسلونا نیز به ایجاد بزرگترین منطقه انتشار صفر کربن اروپا در اسپانیا پرداختند که این منطقه، فضایی به مساحت ۹۵ کیلومتر مربع را در بر میگیرد و تردد خودروهای الکتریکی در آن به وسیله ۱۵۰ دوربین دیجیتالی کنترل میشود. چنانچه رانندههای خودروهایی با سطح بالای انتشار کربن در این منطقه تردد کنند، مشمول پرداخت جریمههایی بین ۱۰۰ تا هزار و ۸۰۰ پوند خواهند شد که این مقدار به میزان آلایندگی وسایل نقلیه آنها بستگی دارد.
در منطقه «انتشار صفر کربن» مادرید، تنها به خودروهایی با برچسب «انتشار صفر» اجازه عبور و مرور داده میشود، با این حال استثنائاتی نیز برای تردد سایر وسایل نقلیه وجود دارد. پایتخت اسپانیا بهزودی میزبان منطقه کربن صفر دیگری خواهد بود که قرار است مقررات متفاوتی برای عبور و مرور در آن اعمال شود.
نظر شما