محمدعلی سلمانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همانگونه که از ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری به مردم قول ایجاد تحول در حوزه آسفالت را داده بودیم و امسال تداوم نهضت آسفالتی که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده بود را شاهد بودیم، توانستیم آسفالت معابر مختلفی در سطح شهر را تعویض یا مرمت کنیم.
وی با اشاره به اینکه این اقدام شهرداری یزد در اجرای نهضت آسفالت برای شهروندان محسوس و قابل لمس بود، افزود: باید خدمات به گونهای ارائه شود که در زندگی شهروندان اثرگذار باشد، اینکه صرفاً بگوییم چندین هزار مترمربع آسفالت انجام شده است، اما شهروندان نبینند، به معنای اثر نداشتن آن در زندگی شهری مردم است که اقدامات امسال به خوبی قابل مشاهده بود.
معاون امور زیربنایی و حملونقل شهری شهرداری یزد با بیان اینکه این پروژهها بیشتر مربوط به اصلاح آسفالت کوچههای شهر بوده است، گفت: تا سه ماهه نخست سال بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان برای لکهگیری و آسفالت کوچهها هزینه شد و از تیرماه امسال نیز عملیات اصلاح آسفالت در معابر اصلی شهر یزد آغاز شد.
وی در ارتباط با علت خرابیهای آسفالت در نقاط مختلف شهر یزد، گفت: بر اساس مطالعاتی که در شهرداری یزد صورت گرفته، بالاترین میزان تخریب آسفالت مربوط به حفاری دستگاههای خدماترسان است.
سلمانی خاطرنشان کرد: در شهر یزد خیابانهایی وجود دارد که بالغ بر ۱۰ سال از اجرای آسفالت آن میگذرد، اما به دلیل اینکه هیچگونه حفاری توسط دستگاههای خدماترسان در آن صورت نگرفته است، آسفالت خوبی دارد و شهرداری تنها برای حفاظت از آسفالت و افزایش طول عمر آن، اقدام به درزگیری میکند.
وی تصریح کرد: حفاریهایی که در سطح شهر انجام میشود، آسیبهای زیادی به آسفالت وارد میکند و بر اساس مطالعات کشوری، ۷۰ درصد تخریبها مربوط به دستگاههای خدماترسان است که علت این موضوع، نبود مدیریت واحد شهری در کشور است.
معاون امور زیربنایی و حملونقل شهری شهرداری یزد ادامه داد: به دلیل نبود مدیریت واحد شهری، هماهنگی لازم در این حوزه وجود ندارد به عنوان مثال هنگام اجرای پروژه حاجی مهدی با تمام دستگاههای خدماترسان مکاتبات لازم را مبنی بر اینکه این پروژه در حال بهرهبرداری است، انجام دادیم تا در صورتی که دستگاهی نیاز به حفاری دارد، پیش از اجرای آسفالت اقدام کند، اما هیچ دستگاه خدماترسانی از مکاتبه انجام شده استقبال نکرد و با توجه به اینکه کاربریهای مسکونی و تجاری در این بلوار زیاد است، ساختوساز آغاز شده است و اکنون با وجودی که هنوز یک سال از عمر آسفالت آن نگذشته است، باید مجوز حفاری را به دستگاههای خدماترسان بدهیم.
نظر شما