به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد پرورش امروز _دوشنبه بیستوهشتم شهریورماه_ در بازدید اعضای کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان از سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا در سال تحصیلی ۱۳۹۹_ ۱۳۹۸، ۷۵ هزار دانشآموز از سرویس مدارس استفاده میکردند، بر این اساس ۵۲ شرکت سرویس مدارس با هشت هزار خودرو در این بخش فعال بودند.
وی ادامه داد: برای ساماندهی سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ با مشکلات زیادی روبرو بودهایم، به طوری که در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری تنها ۱۴۰۰ راننده فعال بودند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مهمترین چالشهای امسال کمبود راننده سرویس مدارس بود، تصریح کرد: تاکنون ۳۸ هزار دانشآموز برای استفاده از سرویس مدارس ثبت نام کردهاند، با ابلاغ آموزشوپرورش بیستوپنجم تا سیویکم مردادماه زمان ثبت درخواست سرویس مدارس اعلام شده بود، اما تا بیستوچهارم شهریورماه این مهلت تمدید شد.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸ اولویت سرویسدهی به دانشآموزان ابتدایی و ساکن در محدوده مدارس است.
پرورش خاطرنشان کرد: تطابق نداشتن ساعت بازگشایی و تعطیلی مدارس بر اساس یک روند مشخص از دیگر چالشها در مسیر خدمترسانی است که در کارگروه ماده ۱۸ در این خصوص تصمیمگیری شد، اما برای تحقق آن باید پیگیریهای لازم انجام شود.
وی اظهار کرد: تفکیک مقطعی تعطیلی مدارس و شناور شدن ساعات بازگشایی ادارات نیز از دیگر پیشنهادات کارگروه ماده ۱۸ برای روانسازی ترافیک ابتدای مهرماه است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از ثبت نام چهار هزار خودرو برای فعالیت به عنوان سرویس مدارس خبر داد و گفت: نبود زیرساختهای مناسب در بخش سرویس مدارس همچون شرکتها و دفاتر، تغییر مدل محاسبه نرخ از ماهانه به روزانه و نامتناسب بودن نرخ کرایه از چالشهای موجود سرویس مدارس بود که در این راستا جلسات هماندیشی متعددی با مدیران شرکتهای حملونقل دانشآموزی، مدیران نواحی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و ذینفعان این حوزه برگزار شد و نرخ کرایه آنالیز و شیوه محاسبه بر حسب هزینهها انجام شد.
وی با بیان اینکه در گذشته نرخ کرایه اواخر سال مصوب میشد، اما امسال با تدابیر انجام شده و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان قبل از بازگشایی مدارس نرخ مصوب تعیین شد، افزود: نرخ مصوب به صورت شفاف مشخص و به رانندگان ابلاغ شده است، بنابراین آنها خارج از نرخ مصوب حق دریافت وجهی را ندارند.
ارائه بستههای تشویقی به رانندگان سرویس مدارس
پرورش با اشاره به ارائه بستههای تشویقی به رانندگان سرویس مدارس، تصریح کرد: بخشودگی کامل جرایم ناشی از تمدید نشدن پروانه نمایندگی شرکتهای دانشآموزی، ارائه تخفیف به رانندگان که در دوران تعطیلی مدارس مجوز خود را تمدید کردند، اختصاص تسهیلات بلند مدت برای تأمین خودرو مناسب و اعطای تسهیلات کمبهره برای تعویض مخازن گازسوز بخشی از اقدامات تشویقی سازمان برای رانندگان سرویس مدارس است.
وی با بیان اینکه در گذشته خودروهای ون به ناوگان تاکسیرانی اضافه شد، اما در بخش سرویس مدارس موفق عمل نکرد، از این رو طی ۱۰ سال گذشته کنار گذاشته شدند، خاطرنشان کرد: در این راستا ۴۰ نقطه پرتردد و پرجمعیت دانشآموزی و آموزشگاهی در شهر شناسایی شده است تا توسط اتوبوس یا ون سرویس دهی انجام شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: تعداد کل خودروهای ون سازمان تاکسیرانی ۳۳۰ خودرو است که ۱۹۱ ون از این تعداد مجوزهای خود را تمدید کردهاند؛ اگر درآمدزایی آنها تضمین شود از این طرح استقبال خواهد شد.
وی با اشاره به روند نوسازی تاکسیها گفت: با توجه به افزایش قیمت خودرو، رانندگان تاکسی بدون دریافت تسهیلات قادر به نوسازی خودرو خود نیستند، این در حالی است که از ۹ هزار تاکسی موجود بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تاکسی فرسوده است.
پرورش با اشاره به رایزنیها برای اختصاص بودجه کشوری برای نوسازی تاکسیها، تصریح کرد: پیگیریها از اصفهان آغاز شده است، بنابراین امیدواریم این مهم در صحن مجلس شورای اسلامی به مصوبه تبدیل شود؛ اگر امسال بتوانیم دو هزار ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم، به نفع شهر و کشور است.
وی با بیان اینکه بیمه رانندگان از سال ۱۳۹۳ با مشکل روبهرو شده است، افزود: امکان ثبت نام برای رانندگان وجود ندارد، این در حالی است که ۴ هزار راننده تاکسی بیمه نیستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه دو هزار راننده تاکسی از سال ۱۳۹۳ به دلایل مختلف از ناوگان تاکسیرانی خارج شدند، تصریح کرد: درصدد هستیم رانندگانی که بیمه نیستند را جایگزین نفرات خارج شده کنیم، اما هنوز این مشکل رفع نشده است.
نظر شما