شورای دانش‌آموزی مالمو؛ رابط بین نسل جوان و مقامات محلی

مسئولان مالمو شورای جدید دانش‌آموزی را ایجاد کرده‌اند که نشان‌دهنده رویکرد جدیدی برای دموکراسی دانش‌آموزی و نمایندگی در سطح محلی است؛ نقش این شورا ایجاد رابطه بین خواسته‌های دانش‌آموزان و پاسخگویی مقامات محلی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال تحصیلی جاری، نهاد جدید شورای مرکزی دانش آموزی در شهر مالمو شروع به کار کرده است که به طور مستقیم خواسته‌های دانش‌آموزان شهر را به دولت محلی منتقل می‌کند. شورای مورد نظر متشکل از ۱۴ دانش‌آموز در پایه‌های هشتم و نهم است که از مدارس مختلف شهر گردهم آمده‌اند.

ایده پشت تشکیل شورای مرکزی دانش‌آموزی این است که به عنوان رابط بین شوراهای مجزای مدارس و مدیریت شهری عمل کند. نمایندگان می‌توانند ابتکارات منطقی و برگزیده دانش‌آموزان را مطرح کنند و سپس مدیریت شهری در مورد اجرای آن تصمیم خواهد گرفت.

شورای مرکزی دانش‎‌آموزی نیز باید به عنوان یک مرجع برای مدارس ابتدایی عمل کند تا نظر کودکان را در مورد پروژه‌های مختلف جلب کند و در نتیجه نشان دهد که آنها می‌توانند به طور جمعی بر زندگی روزمره تأثیر بگذارند.

شورای دانش‌آموزی مالمو؛ رابط بین نسل جوان و مقامات محلی

شوراهای دانش‌آموزی بر اهمیت صحبت با همکلاسی‌ها تأکید می‌کنند و به آن‌ها نشان می‌دهند که هرکس در امور شهری سهمی دارد، به طوری که حتی می‌توانند تا بالاترین سطح سیاسی نفوذ داشته باشند.

تعداد کمی از دانش‌آموزان بر این امر واقف هستند که واقعاً می‌توانند کار مهمی برای شهر انجام دهند. شرکت دادن افراد، ممکن است دشوار باشد و گاهی اوقات، بعضی کلاس‌ها حتی نماینده‌ای برای شورای دانش‌آموزی ندارند.

شورای مرکزی دانش‌آموزی مالمو در ابتدای کار خود است، اما همه مشتاق هستند که درباره موضوعات مهم بحث کنند. در اولین گام، شورای مرکزی شروع به ارسال یک خبرنامه به تمام شوراهای دانش‌آموزی در مالمو خواهد کرد.

اعضای شورا هر سال با جایگزینی دانش‌آموزان پایه نهم با دانش‌آموزان پایه هشتم تجدید می‌شوند که جای خود را به گروه جدیدی از فعالان تازه وارد می‌دهند.

شورای دانش‌آموزی مالمو؛ رابط بین نسل جوان و مقامات محلی

کد خبر 605131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.