تخصیص ۲۰ مصوبه مجزا به طرح‌های دانش‌بنیان/کسب ۲۰ مدال طلا در المپیادهای جهانی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۲۰ مصوبه مجزا در حوزه‌های مختلف به طرح‌های دانش‌بنیان تخصیص داده شده است، گفت: دانش‌آموزان در مسابقات جهانی المپیادها خوش درخشیدند و موفق به کسب ۲۰ مدال طلا شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف نوری امروز _پنجشنبه هفدهم شهریورماه_ در حاشیه اختتامیه جشنواره خوارزمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحله کشوری جشنواره نوجوانان خوارزمی به میزبانی استان اصفهان با شکوهی خاص، برگزار شد و هدف از انتخاب استان‌هایی نظیر استان اصفهان، تقویت هویت ملی دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به تقدیر از بیش از ۵۰۰ نفر از برگزیدگان در این مرحله، افزود: در کنار این جشنواره نمایشگاهی برگزار شد که نوآوری‌های دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزان متوسطه در آن اول خیره کننده بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان در حوزه‌ای ورود کردند که مسئله کشور است و به خوبی سوژه‌های را پیدا کردند و پرورش دادند، با ذهن خلاق خود فرآیند آن را ترسیم و در نهایت الگوی آزمایشگاهی آن را درست کردند که به منزله برکتی در سال تولید دانش بنیان و اشتغال است.

تجاری‌سازی اختراعات به منظور متوقف نشدن دانش‌آموزان

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش به خصوص طی تابستان جاری این بود که به هیچ‌وجه تعطیل بودن آموزش و پرورش دیده نشود، تصریح کرد: در واقع مدرسه تعطیل شد اما تربیت تعطیل نشده است. در همین راستا کلاس‌های جبران تثبیت یادگیری و برنامه‌های هنری، فرهنگی، ورزشی و حوزه‌های دانش بنیان برگزار شد.

نوری با بیان اینکه طی سال جاری، دانش‌آموزان در مسابقات جهانی المپیادها خوش درخشیدند، اضافه کرد: دانش‌آموزان موفق به کسب هفت مدال در المپیادهای دو سال گذشته شدند و امسال این تعداد به ۲۰ مدال طلا رسید؛ این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در عرصه دانش بنیان حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دارای بخشی است که تجاری‌سازی اختراعات در آن انجام می‌شود و به این منظور اینکه دانش‌آموزان در این مرحله متوقف نشوند، اختراعات آنها به این بخش ارسال و اقدامات ثبت آن انجام می‌شود تا دانش‌آموزان مراحل تکمیل یک طرح دانش بنیان را تا تولید داشته باشند.

استان اصفهان همواره از نقاط اجرای آزمایشی طرح‌ها بوده است

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به دلیل رویکرد دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و با هدف تسهیل‌گری، بیش از ۲۰ مصوبه مجزا در حوزه‌های مختلف به طرح‌های دانش بنیان تخصیص داده شده است. یکی از مصوباتی که درحال‌حاضر در دستور کار است، مصوبه مربوط به آموزش و پرورش است که تسهیلات و مشوق‌هایی در آن در نظر گرفته شده است و پس از تصویب طی مدت زمانی یک ماهه، به اطلاع خواهد رسید.

وی با بیان اینکه استان اصفهان همواره به عنوان یکی از نقاط اجرای آزمایشی طرح‌ها بوده است و اطمینان دارم که از این استان نتیجه می‌گیریم، افزود: به علت اینکه دانشگاه‌ها، شهرک صنعتی و بخش دانش بنیان این استان با قوت و جدیت پیش می‌روند و تیم آموزش و پرورش استان نیز زمینه خوبی دارند، برخی از طرح‌ها به این استان، آورده شده است. در سایر استان‌ها نیز بخشی از طرح‌ها متناسب با زیست بوم آنها اجرا می‌شود.

کد خبر 603530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.