به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد از وسایل حملونقل را در ساعات اوج ترافیک بوستون، دوچرخهها تشکیل میدهد که بر اساس تحقیقات وجود مسیرهای دوچرخهسواری مجزا میتواند این آمار را بالا ببرد. بههمین دلیل و با هدف ایجاد خیابانهای ایمن برای انواع شیوههای حملونقل، بوستون قصد دارد با توسعه ۹.۴ کیلومتری مسیرهای دوچرخهسواری موجود، شبکه دوچرخه خود را تا زمستان آینده ۲۰ درصد گسترش دهد.
بوستون در وهله کنونی در حال توسعه برنامه سیستم اشتراک دوچرخه عمومی خود است تا تقاضای فزاینده برای دوچرخهها را در شهر برآورده کند و از حجم ترافیک خیابانهای خود بکاهد. ایجاد یک شبکه دوچرخهسواری ایمن و متصل برای رفع شکافهای حملونقل در محلههای سراسر شهر، راهی برای دستیابی به هدف بوستون برای تبدیل شدن به شهری برای همه نیز محسوب میشود.
بوستون در نظر دارد شبکه دوچرخهسواری خود را طی سه سال آینده بهنحوی گسترش دهد که ساکنان شهر تنها با سه دقیقه فاصله به یک مسیر دوچرخهسواری ایمن دسترسی داشته باشند و با افزایش ۴۰ درصدی سیستم اشتراک دوچرخه فعلی شهر و ایجاد ۱۰۰ ایستگاه جدید، سرعت حملونقل را درون مرزهای خود گسترش دهد. افزودن ۷۵ مسیر پیادهروی برای پارکها، کتابخانهها و مدارس سراسر شهر، همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی رایگان دوچرخهسواری برای زنان و سالخوردگان از دیگر برنامههای بوستون در مسیر تحقق هدف خود بهشمار میرود.
دستیابی به اهداف آبوهوایی بوستون نیز نیازمند فراهم آوردن امکان تردد بیشتر با دوچرخهها است چراکه تقریباً یک سوم از انتشار گازهای گلخانهای این شهر از حملونقل ناشی میشود که دوسوم از آن را وسایلنقلیه مسافربری تشکیل میدهد. مقامات شهر این باورند که دوچرخهها، ساده یا الکترونیکی، نقش مهمی در افزایش دسترسی به حملونقل قابلاعتماد و مقرونبهصرفه در بوستون و رسیدگی به اثرات آبوهوایی، بهبود ایمنی و کاهش ازدحام ناشی از اتکای بیش از حد بشر به خودروها ایفا میکند. آنها اقدام بوستون برای گسترش مسیر و سیستم اشتراک دوچرخه را اقدامی میدانند که بهواسطه آن در آیندهای نزدیک، دوچرخهسواری به گزینهای امن و در دسترس برای افراد در هر سن و با هر توانایی در تمام محلههای بوستون تبدیل خواهد شد.
نظر شما