علی صالحی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مزایای میدلباسها نسبت به دیگر اتوبوسها، اظهار کرد: بهروز بودن خدمات، سرعت تردد، استفاده از سوخت استاندارد، اثر مثبت بر ترافیک شهر، قیمت مناسب و سرویسدهی به مناطقی که تاکنون در آنها از اتوبوس استفاده نمیشده، از مزایای این اتوبوسهای جدید است که آنها را از دیگر وسایل متمایز میکند، اما از نظر انجام مأموریتی تفاوتی با سایر اتوبوسها ندارد و به همان میزان ارائه خدمات خواهد داشت.
وی ادامه داد: آلودگی هوا ناظر بر موضوعات مختلفی است که شاید همچنان برای برخی از فاکتورهای آن از سوی سایر دستگاههای متولی، اقدامی انجام نگرفته است، اما در پژوهشهای مختلف سهم حملونقل شهری در آلودگی هوای شهر اصفهان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد برآورد شده است؛ همچنین بخشی از این ۲۰ تا ۳۰ درصد مربوط به حملونقل عمومی است و به طور قطع نوسازی و بهسازی ناوگان حملونقل شهری در اصلاح شاخصهای آلودگی هوا اثرگذار است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری جهت نوسازی ناوگان حملونقل شهری، تصریح کرد: تاکنون ۱۷۳ اتوبوس ۱۲ متری با مشارکت دولت خریداری شده است که طی سال جاری به مرور به ناوگان حملونقل عمومی اضافه میشود، همچنین در کنار ۱۰۰ اتوبوس ۸.۵ متری، شهرداری در حال مذاکره برای بررسی امکان خرید ۱۰۰ اتوبوس دیگر است تا نهایت تلاش برای نوسازی ناوگان حملونقل شهری انجام گیرد.
وی در خصوص لزوم بهرهگیری از دانشبنیانها در کنترل و رفع ترافیک شهری، اضافه کرد: در این راستا اقداماتی برای بازسازی حداقل حدود ۲۰۰ دستگاه از اتوبوسهای موجود در حال انجام است. آغاز به کار سامانههای هوشمند ناوبری اتوبوس برای استفاده بهتر و هدفمند مردم از اتوبوسها، توسعه دو خط BRT، استفاده از محصولات دانشبنیان در حوزه ترافیک و تلاش برای استفاده از روشهای مختلف جهت اصلاح فرهنگ ترافیکی شهر از دیگر اقدامات برای کاهش معضلات این حوزه است.
نظر شما