به گزارش ایمنا، مجتبی هاشمی با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و به پایان رسیدن بخش عمده ثبتنام دانشآموزان در مدارس، طی ارزیابی که از وضعیت ثبتنام از مدارس داشت، اظهار کرد: امسال عمدهترین دلایل شکایت از ثبتنام مدارس را میتوان «محدودهبندی ثبتنام» دانست.
وی افزود: با تنوع مدارس در سطح کشور مواجه و موظف هستیم؛ در راستای انتظام بخشی به ثبتنام مدارس، لازم است محدودهبندیها را رعایت کنیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش تصریح کرد: باوجود آنکه محدودهبندی موجب ایجاد نظم در ثبتنامها میشود اما باز هم محل طرح شکایت و مراجعه مردم است زیرا مردم بیشتر تمایل دارند فرزندشان را در موقعیت بهتر تحصیلی قرار دهند، البته امسال در ستاد مرکزی ثبتنام، مصوب کرده بودیم که مدیریت محدودهبندیها تفویض اختیار شده و برعهده استانها باشد.
وی با بیان اینکه آنچه به عنوان یک معضل شناسایی کردیم و در تلاش هستیم آن را برای سال تحصیلی آینده حل کنیم، همین محدودهبندی است، ادامه داد: به دنبال سامانهای کردن ثبتنام هستیم که بسیار کمککننده است. به این ترتیب به جای آنکه یک بخش شهر را درنظر بگیریم و تنها مدارس آن محدوده را برای ثبتنام افراد ساکن در آن محله ملزم کنیم، قصد داریم مدرسه را به عنوان نوک پرگار درنظر بگیریم و شعاع آن را محور محدودهبندی مدارس قرار دهیم.
هاشمی با بیان اینکه این کار امسال به صورت آزمایشی در یکی از استانها انجام شد و مشغول ارزیابی آن هستیم، ادامه داد: ایرادات کار آنجا مشخص میشود تا بتوانیم طرح را برای سال آینده با رفع ایرادات، به صورت فراگیر در سطح کشور اجرا کنیم.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش گفت: تلاش کردیم امسال در حوزه نظارت، سیاست همدلی، همراهی و همگرایی با مدارس را سرلوحه قرار دهیم. با توجه به بازخوردگیریهایی که انجام دادیم نظارت به نحو بهتری اتفاق افتاده است. طوری اقدام کردیم که برنامهها نظارتپذیر و شفاف بوده و شاخصها مشخص باشند.
منبع: قدس آنلاین
نظر شما