به گزارش ایمنا، یوسف نوری در دومین روز از نخستین همایش ملی «آسیبشناسی روانی کرونا و مداخلات روانی، اجتماعی»، اظهار کرد: ما با همکاری وزارت کشور و قوه قضائیه سامانهای برای رصد آسیبهای اجتماعی دانشآموزان در اختیار داریم که آسیبهای اجتماعی دانش آموزان توسط این سامانه شناسایی شده و سپس به مشاوران ارجاع داده میشوند.
وی افزود: در حال طراحی سکویی برای سنجش " نیمرخ روانی" دانش آموزان هستیم. ۱۴۵ آزمون وجود دارد تا نیمرخ اولیه فرد به دست آید. همچنین برای اینکه از فضای مجازی ناایمن برگردیم، موتور جستجوی دانش آموزی ایمن " شادبین" را طراحی کردیم.
وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با آموزش حضوری مدارس در دوران همه گیری کرونا، گفت: نتایج بررسیها نشان داده است برخی کشورهای اسکاندیناوی در طول همه گیری کووید ۱۹ اصلاً تعطیلی نداشتند و بعضاً در برخی کشورها طولانیترین مدت آموزش غیر حضوری شش ماه بود؛ اما ما این امر را ۲۶ ماه ادامه دادیم.
وی افزود: بر اساس آماری که از یونیسف گرفته شده است متوجه شدیم در دوران همهگیری کرونا آموزش مدارس ۱۱۱ کشور به صورت حضوری بوده است.
نوری به آسیبهای اقتصادی، جامعهشناختی و آموزشی تعطیلی مدارس در جهان اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای جهانی با تعطیلی مدارس ۱۶ درصد از سرمایه گذاری مؤثر حکومت برای دانش آموزان هدر میرود.
وی با اشاره به «بازماندگی تحصیل» دانشآموزان به عنوان یکی از آسیبهای آموزشی تعطیلی مدارس، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا به ویژه در پایه اول ابتدایی با بازماندگی از تحصیل و یا عدم ثبت نام در این پایه مواجه شدیم و حدود ۴۰ هزار نفر به بازماندههای از تحصیل و یا عدم ثبت نامیها در این پایه اضافه شد که آمار سنگینی است و به راحتی افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی اتفاق افتاد.
نظر شما